
T‑2 Buckeye — класичний американський реактивний навчальний літак, що вперше злетів у 1958 році, досі залишається на службі. Але лише в одній країні - Греції, пише Wion.
Понад 65 років після свого створення він продовжує готувати нове покоління пілотів на авіабазі Каламата, залишаючись єдиним у світі діючим флотом цих літаків.
Ці літаки потрапили до Греції ще в 1976 році, коли країна придбала 40 одиниць T‑2E у США. Згодом до парку додалися й модифіковані T‑2C. З того часу вони виконують роль основного тренажера для підготовки військових льотчиків, навіть імітуючи посадки на авіаносець — попри те, що Греція не має таких кораблів.
Однак час бере своє. Пілоти T‑2 все ще працюють у кабінах зі старими аналоговими приладами — без цифрових дисплеїв, з прицілами часів Другої світової війни. Така "подорож у минуле" не лише захоплює, а й викликає питання про безпеку та ефективність.
Після аварії літака у 2023 році грецьке командування підтвердило: повна заміна T‑2 близька. На зміну йому прийдуть сучасні італійські тренажери M‑346 Master, перші з яких уже прибули до Греції. Нові літаки будуть частиною міжнародного навчального центру, який Греція створює для себе та союзників.
Проте, поки модернізація триває, T‑2 Buckeye все ще виконує свою місію. Його стійкість і надійність дозволили залишатися в строю понад пів століття. Для греків це не просто літак — це символ поколінь льотної школи, який, попри свій вік, досі злітає у небо.