Ілюстрація REUTERS

Мету функціонування 95% регуляторних актів в Україні визначити неможливо, а лише некоректні процедури ліцензування обходяться бізнесу в суму приблизно 900 млн грн на рік.

Про це заявив керівник Офісу ефективного регулювання Олексій Гончарук на круглому столі, присвяченому спрощенню виходу бізнесу на ринки.

Читайте такожКабмін затвердив пакет законопроектів для покращення позицій України в рейтингу Doing Business

Відео дня

«Український бізнес сьогодні є заручником неефективного регулювання. Ефективність вимірюється за формулою: ступінь досягнення мети поділений на кількість витрачених ресурсів. Однак за результатами нашого аналізу, мету понад 95% регуляторних документів визначити неможливо. Ефективне регулювання – це передумова для розвитку бізнесу, створення робочих місць та економічного зростання», – сказав він.

У свою чергу, заступник міністра економічного розвитку і торгівлі Михайло Титарчук, присутній на круглому столі, зазначив, що проведення консультацій з бізнесом у рамках круглих столів і конференцій дасть змогу системно реформувати регуляторне поле.

«Виходячи на ринок, малий і середній бізнес стикається з низкою непотрібних бар'єрів, застарілих правил і зайвих обмежень. У нас немає ілюзій, що це можна просто скасувати. Ми підходимо до проблеми регулювання системно. Публічні консультації у форматі круглих столів та онлайн-консультації на платформі Офісу ефективного регулювання дадуть змогу залучити до виявлення проблем і розробки рішень тих, кому це потрібно в першу чергу, – українських підприємців», – зазначив заступник міністра.

Позицію Титарчука підтримав керівник європейського проекту з розвитку малого та середнього бізнесу FORBIZ Маттіас Хальдер, підкресливши, що регуляторна реформа відповідно до європейської практики має проводитися в тісній співпраці з об'єктами регулювання.

«Європейський досвід показує, що публічний діалог між державою і всіма учасниками процесу є невід'ємною складовою ефективної регуляторної реформи. Конструктивний обмін думками і цілеспрямоване залучення бізнес-спільноти до процесу прийняття рішень – шлях до створення ефективних регуляторних змін», – сказав Хальдер.

Експерти Офісу ефективного регулювання виявили 661 випадок застосування інструментів обмеження доступу на ринки через регулювання, при цьому інструменти такого обмеження містяться в 943 нормативних актах.

У зв'язку з цим Офіс запропонував розробити цілісну методику застосування інструментів обмеження доступу на ринки, яка запобігатиме суб'єктивізму і зловживанням чиновників.

Як повідомляв УНІАН, процес дерегулювання економіки в Україні активно ведеться з 2014 року і передбачає скасування або оновлення регуляторних рішень, що дозволить одночасно зберігати контроль за визначеними видами діяльності і не створювати додаткових бар'єрів для них. У 2015 році В Україні було прийнято за основу концепцію так званої регуляторної гільйотини, яка передбачає пакетне ухвалення важливих регуляторних рішень.

Кабінет міністрів України в рамках процесу дерегулювання 10 березня скасував дію 100 застарілих регуляторних актів, що стосуються різних сфер ведення бізнесу в Україні. Восени минулого року аналогічним чином було пакетно скасовано понад 300 регуляторних актів.