Коти використовують близько 300 різних виразів морди для спілкування / flickr.com/mechtholdjin

Вчені виявили, що коти для спілкування можуть використовувати не лише звуки, як-от мурчання та нявкання, але й вираз своєї морди.

Як пише independent.co.uk, до цього часу міміка ряду ссавців була широко вивчена, однак дослідження спілкування котів, окрім їхнього муркотіння та нявкання, майже не проводилися.

У останньому дослідженні вчені з Канзаського університету США спостерігали за спонтанною взаємодією між 53 дорослими домашніми котами в кафе для домашніх тварин у Лос-Анджелесі, записуючи їхні вирази мордочок.

Вчені виявили у кішок 26 рухів лицьових м’язів, включаючи розтулену пащу, розширення або звуження зіниць, кліпання, облизування носа, загинання куточків рота та різне положення вух, які котячі використовували для створення 276 різних комбінацій. Котячі морди передавали все: від грайливості до агресії.

Зазначається, що більшість котів у дослідженні були або явно дружніми (45 відсотків), або агресивними (37 відсотків). Близько 18 відсотків були неоднозначними і підпадали під обидві категорії.

Хоча залишається незрозумілим, що саме коти говорять один одному цими виразами, вчені виявили деякі загальні закономірності в їх спілкуванні.

"Наприклад, дослідники кажуть, що коти рухають вухами та вусами в бік іншого кота під час дружньої взаємодії, і прагнуть відхилити їх від інших під час недружньої взаємодії", - йдеться у повідомленні.

За словами вчених, деякі з цих виразів були не лише для спілкування між котами, а й продуктом 10 000-річної спільної еволюції котячих з людьми. Тож дослідники вказують, що одомашнення, ймовірно, мало значний вплив на розвиток лицьових сигналів у котів.

Раніше УНІАН розповідав, чому кішки муркочуть, коли їх гладять, і в яких випадках муркотіння має насторожити. Наприклад, є випадки, коли кішка і кіт муркочуть без упину - це може бути ознакою важкої хвороби.