Туреччина не супроводжуватиме судна в Чорному морі / фото УНІАН, Олексій Кравцов

Туреччина в умовах непрацюючої "зернової угоди" не стане конвоювати вантажні судна, навіть якщо Україна зможе "закрити" небо над портами Одеси та Миколаєва. Про це в ефірі 24 каналу заявив військовий експерт Роман Світан.

"Ердогану вигідно торгувати російським зерном. У Росії 20% трафіку, а у нас - всього лише 5%. Росіяни більше зерном торгують, Ердогану краще їхнім зерном торгувати. Але для цього йому якраз потрібно, щоб підключили до SWIFT російські банки, щоб самому Ердогану не потрапити під вторинні санкції. Тому Ердоган не бере участі, він відійшов убік і чекає, поки Путін нас дотисне", - сказав він.

Враховуючи, що таких дій від президента Туреччини очікувати не варто, експерт вважає, що Україна повинна піти іншим шляхом для розблокування одеських і миколаївських портів. 

Відео дня

"Треба підключати право і вішати на росіян табличку "морський пірат", посилюючи військову складову, яка прикриває порти, не зернову угоду, а порти, нам треба розкувати порти півдня, прикривати саме інфраструктуру", - сказав він.

Призупинення дії "зернової угоди"

В кінці липня минулого року Україна, Туреччина і ООН підписали в Стамбулі угоду про розблокування портів і вивезення українського зерна, яке згодом кілька разів продовжували. Однак 17 липня 2023 року Москва заявила, що виходить з угоди.

Для відновлення її роботи Росія зажадала підключити "Россельхозбанк" до міжбанківської системи SWIFT, а також відновити імпорт сільгосптехніки, запчастин та сервісного обслуговування.

Крім того, РФ вимагає скасувати обмеження на страхування і перестрахування суден із російським зерном, зняти заборону на доступ таким суднам у порти, відновити роботу аміакопроводу "Тольятті - Одеса" і розблокувати закордонні активи і рахунки російських компаній, пов'язаних з виробництвом і транспортуванням продовольства і добрив.

Після виходу з угоди Росія щодня обстрілює портову інфраструктуру Півдня України. Крім того, 20 липня Міноборони РФ заявило, що всі судна, що прямують до українських портів, розглядатимуться як потенційні перевізники військових вантажів.

У свою чергу, в українському Міноборони також зазначили, які розглядатимуть судна, що прямують Чорним морем до російських портів та портів на окупованих територіях, як перевізників озброєння. І натякнули, що мають можливості топити кораблі.

Вас також можуть зацікавити новини: