
У автосалонах Росії почали закінчуватися популярні китайські автомобілі. Про це повідомляє The Moscow Times. Сьогодні гострий дефіцит спостерігається у випадку з такими брендами, як Haval, Changan, Geely, Belgee і Jetour.
"Складські запаси, в тому числі і торішні, тануть на очах", – каже засновник російського автомобільного маркетплейсу FRESH Денис Мігаль. За словами іншого представника російського бізнесу, найбільш затребувані китайські моделі залишилися лише в одиничних екземплярах.
Повідомляється, що у жовтні в РФ продали 165 700 нових легкових авто, що є рекордним показником за останні 12 місяців. Порівняно з вереснем авторинок зріс на 35%. Він зовсім трохи не дотягнув до рівня жовтня 2024 року, коли було продано 171 200 авто.
Причиною ажіотажу стало те, що росіяни поспішають придбати машину до вступу в силу нових правил утилізаційного збору. Передбачалося, що вони запрацюють з 1 листопада, але пізніше нові правила відстрочили до 1 грудня.
Російські фахівці кажуть, що щорічна індексація утилізаційного збору робить імпорт машин все менш привабливим, а збірку всередині країни – більш вигідною. Таким чином, у майбутньому локалізація виробництва залишиться єдиним шляхом для китайських брендів, які бажають працювати в РФ.
Оскільки з 1 січня наступного року КНР почне вимагати дозвіл виробника для експорту авто, ситуація може призвести до ще більшого дефіциту китайських автомобілів на російському ринку.
Російський авторинок – головне
Варто сказати, що за останні роки китайські автомобільні бренди буквально заполонили понад половину ринку РФ. Це стосується не лише легковиків, а й вантажних авто.
У серпні в Службі зовнішньої розвідки України повідомили, що російські виробники вантажівок зазнали нищівної поразки на внутрішньому ринку, тоді як китайські бренди зайняли понад половину продажів в РФ. А ще раніше, у липні, стало відомо, що найбільший російський автовиробник "АвтоВАЗ" скоротить робочий тиждень до чотирьох днів. Це було зумовлено високими відсотковими ставками і конкуренцією з боку Китаю.