Основний ризик зростання цін на пальне - це висока волатильність валютного курсу.
Про це повідомив директор енергетичних програм Центру Разумкова Володимир Омельченко під час інформаційного телемарафону.
"На сьогодні основний ризик - це саме валютний курс. Якщо до цього високим ризиком були ціни на ринку нафти й нафтопродуктів, то зараз це курс валют, який сьогодні в Україні дуже волатильний", - розповів він.
Окрім цього, експерт спрогнозував, що може бути з цінами на різні види пального найближчим часом.
"На сьогодні у нас є профіцит по дизпаливу, тому що законтрактовано на липень десь на 17 відсотків більше, ніж у червні. Це близько 570 тис. тонн... найближчим часом великих коливань на дизпальне неповинно бути", - зазначив Омельченко.
Що стосується бензину, за словами експерта, існує його невеликий дефіцит, зокрема, на марку А-95. На цей вид пального можливе певне збільшення ціни.
"З бензином є певний дефіцит, і тут на декілька гривень може бути підвищення цін", - підсумував він.
Довідка УНІАН. До війни великі обсяги пального в Україну постачалися з Росії та Білорусі. У квітні окупанти знищили єдиний великий нафтопереробний завод України в Кременчуку (Полтавська обл.), а також близько 20 нафтобаз.
В останній тиждень квітня в Україні почався дефіцит пального на АЗС. Станом на початок червня ситуація дещо покращилась, обмеження на відпуск пального пом’якшились до 20-30 літрів у бак.
21 липня Нацбанк України підвищив офіційний курс гривні на 25% – до 36,57 грн/дол. Деякі мережі АЗС відреагували на це підвищенням цін на бензин та дизпаливо.