Фото УНІАН

Прийняття законопроекту № 4098 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо збалансованості ставок акцизного податку на паливо", яким передбачається зрівнювання ставок акцизу на знижений газ і бензин, дозволить відновити соціальну справедливість.

Про це в ході круглого столу на тему: «Ринок нафтопродуктів України, загрози та перспективи розвитку» повідомив експерт ринку нафтопродуктів Леонід Косянчук.

"Є три складові (законопроекту - УНІАН). Перше - це відновлення соціальної справедливості. Друге - забезпечення енергонезалежності за рахунок зниження імпорту та захисту власного виробництва, а також збільшення надходжень до державного бюджету України», - сказав Косянчук.

Він повідомив, що всі кошти від акцизу на автомобільне паливо сьогодні йдуть на дорожнє будівництво. При цьому автомобілісти, які використовують бензин, змушені платити податок в 4 рази вище, ніж автомобілісти, які використовують автогаз, причому вони користуються дорогами однаково. За його словами, завдяки законопроекту № 4098 ця несправедливість буде усунена.

"Автомобіль, який використовує скраплений газ, і автомобіль, який використовує бензин, однаково користуються дорогами. Якщо ми говоримо, що акцизний податок - це той податок, який йде на будівництво доріг, і ми користуємося цими дорогами однаково, що на газі, що на бензині, то ми повинні відновити паритет з оплати податків», - зазначив він.

Присутній на круглому столі член Правління Української енергетичної асоціації Дмитро Марунич зазначив, що зараз найвдаліший час для проведення такої реформи.

"Зараз вдалий час для цих змін. На тлі зростання споживання, на тлі відносно низьких цін, необхідно тільки утримати курсову стабільність», - зазначив він.

Також він повідомив, що побоювання з приводу того, що автогаз в роздрібі подорожчає, передчасні, так як іноземні трейдери мають можливості для зниження власної маржі, для збереження частки на українському ринку.

У свою чергу, присутній на круглому столі експерт у сфері енергетики Геннадій Рябцев зазначив, що пропоновані зміни відповідають стратегічним документам України та її зобов'язанням перед міжнародними партнерами.

«Є стратегічні документи, в тому числі рішення РНБО щодо зменшення енергетичної залежності України та диверсифікації поставок енергоносіїв, не більше 30% з одного джерела, які потрібно виконувати. Також ми маємо зобов'язання за угодою про асоціацію з ЄС щодо збалансування розмірів податків на нафтопродукти», - сказав він.

Водночас він повідомив, що, попри необхідність даних змін, їх потрібно проводити виважено. За його словами, потрібно провести моделювання і прорахувати який вплив матимуть ці зміни.

Як повідомляв УНІАН, 16 вересня у Верховній Раді був зареєстрований законопроект №4098 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо збалансованості ставок акцизного податку на паливо", який дозволить істотно знизити ціни на бензин.

Документом знижуються акцизи для бензину з 213 євро за тонну до 139,5 євро, для дизеля – так і залишається 139,5 євро за тонну, а для автомобільного газу акциз з 52 євро за тонну підвищується до 139,5 Євро.

Цю законодавчу ініціативу підтримують всі вітчизняні нафтопереробники, включаючи Державний Шебелинський НПЗ "Укргазвидобування".

За даними Державної митної служби, Україна в січні-серпні 2020 року скоротила валютні витрати на імпорт нафтопродуктів на третину - до 2,19 млрд дол. Поставки нафтопродуктів з Росії склали 839 млн дол., або 38,2% від витрат на імпорт нафтопродуктів, з Білорусі - 712,5 млн дол. (32,5%), з Литви – 268,8 млн дол. (12,3%).

Довідка УНІАН. Згідно з рішенням Ради національної безпеки і оборони від 2 грудня 2019 року, до 1 липня 2020 року Кабінет Міністрів України повинен був забезпечити опрацювання питання і прийняти рішення про диверсифікацію джерел і маршрутів поставок нафти, нафтопродуктів, природного і скрапленого газу, вугілля антрацитових марок, передбачивши поставки з одного джерела не більше 30% від загальних обсягів поставок. Цього так і не сталося.

Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram