фото УНІАН

Безконтрольне вивезення з України металобрухту в Європейський Союз за підсумками березня 2022 року знову встановило абсолютний рекорд: місячний експорт перевищив 17 тисяч тонн. Цей експорт відбувається за відверто "сірими" схемами, на які митники закривають очі. І навіть після того, як ДБР оголосило про розслідування, нічого не змінилося – хіба що розмір хабарів став удвічі вищим. Про це пише у новому розслідуванні видання "Телеграф". 

"Вивезення брухту чорних металів обмежують практично всі країни світу, в яких розвинута власна металургія. В Україні цим обмежувальним фактором має бути експортне мито в розмірі 180 євро з тонну. Але для поставок у ЄС діє пільгова ставка 3 євро. Це й створило діру, через яку потік дефіцитної сировини йде все більшими обсягами. Транзитом через ЄС український металобрухт везуть, зокрема, у Туреччину та невизнаний російський анклав Придністров’я", - пише видання.

У виданні нагадали – попереднє розслідування, де йшлося про чорний ринок сертифікатів походження брухту Euro.1, на якому заробляють митники, мала чималий резонанс. Навіть Державне бюро розслідувань оголосило про відкриття справи. Проте у реальності нічого не змінилося – хіба що хабарі стали вищими.  

Відео дня

"Державна митна служба влаштувала закриту внутрішню перевірку митниць Волині, Рівного та Львова. Деякі партії брухту на кордоні навіть зупиняли. Але в підсумку це призвело лише до підвищення нелегальної плати, яку нині митники беруть за оформлення відверто сумнівних вантажів. Якщо наприкінці 2022 року сума хабарів становила близько 50 доларів з кожної тонни, то у квітні вона практично подвоїлась", - пише видання. 

Нагадаємо, раніше було опублікуване розслідування, згідно з яким гравці на сірому ринку металобрухту налагодили та запустили на повну потужність канали збуту до Євросоюзу. Тіньова схема працює під прикриттям митників у західних регіонах України, і країна вже втратила на експортному миті щонайменше 350 млн грн. Схемою зацікавилися в ДБР: там оголосили про початок розслідування.