hromadske-zp.tv

«Укрзалізниця» 12 лютого 2019 року повторно виставила на реалізацію кілька великих партій брухту чорних металів через систему ProZorro.

Однак умови тендерів не зазнали змін у порівнянні з січневими аукціонами, повідомляє прес-служба Укрметаллргпрому.

У січні 2019-го вони були визнані такими, що не відбулися через відсутність заявок від учасників ринку. Тоді ж Об'єднання підприємств «Укрметалургпром» закликало «Укрзалізницю» переглянути умови продажу металобрухту.

Відео дня

«Втім, зараз, як і тоді, у тендерній документації УЗ залишився пункт про відвантаження металобрухту на умовах EXW Склад продавця. А це означає, що переможець аукціону повинен самостійно забезпечити вивезення сировини з майданчика Укрзалізниці, на якій буде здійснюватися навантаження, сортування, різання і т. д., але доступ на яку регулюється виключно самою УЗ», - повідомили в прес-службі.

Покупець самостійно несе відповідальність за подачу вагонів під вантаження і вивіз вагонів з території УЗ, що повністю контролюється самою Укрзалізницею і знаходиться поза реальною сферою впливу покупця, зазначили в прес-службі.

«При цьому, вартість навантажувальних робіт умовами аукціону не визначена, тому продавець зможе встановити будь-яку ціну таких робіт. Крім цього, у документації також відсутній перелік пунктів знаходження металобрухту», - йдеться в повідомленні.

Таким чином, за оцінками «Укрметалургпрому», непрогнозовані витрати на логістику від фактичного місцезнаходження брухту до пункту призначення, а також невідома вартість навантажувальних робіт значно збільшать витрати покупця, в середньому на 1000 – 1500 грн. за тонну.

У «Укрметалургпромі» підкреслюють, що купівля сировини за непрозорими цінами для метпідприємств неприйнятна, особливо коли на зовнішніх експортних ринках загострюється конкуренція і посилюється протекціонізм у ряді країн, а українським сталеварам доводиться буквально відвойовувати своє місце на глобальному ринку.

«Необхідно також сказати, що викликає здивування і підхід до самого ціноутворення: фіксація вартості на піврічний період суперечить загальноприйнятій практиці, оскільки коливання ціни на світовому ринку брухту відбуваються щодня. Аналогічним змінам піддається і ціна металобрухту в Україні. Такий підхід слід замінити на більш гнучкий, прив'язаний безпосередньо до ринку. Виходячи з вищевикладеного, «Укрметалургпром» знову закликає «Укрзалізницю» переглянути умови продажу металобрухту через систему ProZorro», - йдеться в повідомленні.