Бізнес пішов назустріч залізничному монополісту "Укрзалізниці" і погодився на одноразове підвищення тарифу на вантажоперевезення на 14,2% з 1 квітня 2019 року.
Як пояснив у коментарі OBOZREVATEL голова Федерації металургів України Сергій Біленький, під час досягнення компромісу УЗ взяла на себе жорсткі зобов'язання.
“Протягом року з моменту підвищення, до 1 квітня 2020 року, УЗ не виходитиме з ініціативами, які передбачають як пряме підвищення тарифу, так і різні непрямі методи збільшення витрат вантажовідправниками. Мова йде про автоматичну індексацію тарифу, зближення класів вантажів та інше.
Крім того, "Укрзалізниця" повинна погоджувати з вантажовідправниками свої інвестиційні плани, зобов'язана скоригувати фінансовий план, виходячи з прийнятих домовленостей", — пояснив підсумки наради з питання підвищення тарифу Біленький.
Також УЗ взяла на себе зобов'язання переглянути відносини з великим бізнесом в контексті довгострокового співробітництва. Всі гроші, отримані від збільшення тарифу, мають бути використані монополістом прозоро та підзвітно, зі створенням спеціального інвестиційного рахунку.
Один із узгоджених пунктів — прийняття нового інвестиційного плану оновлення інфраструктури і рухомого складу 2019-2024 рр. При цьому сам документ повинен бути узгоджений з виробниками і постачальниками УЗ", — підкреслив Біленький. Зазначимо, угоду було підтримано всіма учасниками профільної наради. Фінальний меморандум про прийняті домовленості буде підписаний до кінця березня.
Голова Державної регуляторної служби Ксенія Ляпіна в свою чергу також підтвердила — її відомство буде пильно стежити за виконанням прийнятих умов.
Раніше повідомлялося, що керівництво УЗ наполягало на підвищення тарифу на перевезення. При цьому топ-менеджмент підприємства і сам не знає, куди підуть отримані гроші. Поки голова компанії Євген Кравцов публічно заявляє, що отримані кошти вкладуть в інвестиції, фінансовий директор УЗ Андрій Рязанцев обіцяє спрямувати їх на збільшення зарплат співробітникам.