Шляхопровід хочуть випробувати на тимчасових опорах / Ілюстрація: Віктор Петрук

Експерт у транспортній галузі Віктор Петрук наголошує, що випробування Шулявського шляхопроводу можна проводити не раніше 17 січня. Якщо провести їх раніше, виникне ризик деформації конструкцій прогонової споруди та порушення консолідації бетону у підферменниках, які досі заливають. 

Про це Петрук написав у Facebook.

"Мене цікавить ступінь готовності лише одного елементу - підферменників. Без них випробування та експлуатація шляхопроводу не можливі, оскільки саме вони сприймають навантаження від опорних частин та передають його на опори. Станом на 26.12.2019 р., жодна опорна частина Шулявського шляхопроводу не була навантажена. Шляхопровід досі стоїть на тимчасових опорах, які неможливо прибрати, бо частина підферменників все ще заливається бетоном. Останній був залитий лише вчора, приблизно о 15:00", - пише експерт.

Відео дня
Ілюстрація: Віктор Петрук

Він наголошує, що на набрання бетоном міцності, зазвичай, потрібно від 21 до 28 днів. До того часу його не можна навантажувати.

"Гарячі голови пропонують провести випробування шляхопроводу на максимальне навантаження на тимчасових опорах, розповідаючи, що це "лише перевірка міцності прогонової споруди". Нічого подібного. Ніде в світі до цього прогонова споруда не випробовувалась окремо від опорних частин, які є невід'ємною частиною силової схеми мосту", - пише Петрук.

За його словами, незадіяні у випробуванні на тимчасових опорах опорні частини потребуватимуть повторного випробування всього шляхопроводу. Але головною проблемою експерт називає ризик незворотного пошкодження конструкції шляхопроводу, вартість якого на сьогоднішній день вже досягла 826,2 млн. грн. 

Ілюстрація: Віктор Петрук

"Шулявський шляхопровід не розрахований витримувати максимальне навантаження на тимчасових опорах. Тому вони і називаються - тимчасові. В нормальних умовах, без адміністративно-політичного тиску та гонитви "до червоної дати календаря", випробування Шулявського шляхопроводу можуть пройти не раніше 17 січня 2019 р.", - наголошує транспортний експерт.

В іншому випадку, вважає Петрук, виникне ризик деформації конструкцій прогонової споруди та порушення консолідації бетону у підферменниках, наслідком чого може стати як чергове збільшення кошторису Шулявської розв'язки (на відновлювальні роботи), так і повне списання нової прогонової споруди.