Мер Києва Віталій Кличко / фото УНІАН

Мер Києва Віталій Кличко визнав, що придбані раніше ванти (троси) для будівництва Подільсько-Воскресенського мосту непридатні, і він сподівається, що ситуацію розслідують правоохоронці.

Про це він заявив у відеокоментарі з місця будівництва, який був продемонстрований на онлайн-брифінгу.

Читайте такожУ Києві частково обмежать рух Шулявським мостом

«Були куплені старі ванти, які зберігали не так, як потрібно, і німецька компанія заборонила їх установку. Вони непридатні», - підкреслив мер.

При цьому він запевнив, що «місто не витратило жодної копійки на купівлю тих старих вант».

Хто купував

«Як були куплені, як їх зберігали і чому вони зараз непридатні, я переконаний, що з цим будуть розбиратися правоохоронні органи. Але ми робимо зараз все, щоб міст був надійним, зручним сучасним», - сказав Кличко.

Крім того, мер повідомив, що Київ отримав 52 нових троса з Німеччини, ще 8 тросів будуть доставлені пізніше.

Поки в конструкціях мосту використані старі ванти, і їх будуть знімати і замінювати новими. «Ми будемо їх (нові ванти - УНІАН) встановлювати в найближчі тижні. Німецькі фахівці приїжджають зараз, і будуть контролювати установку вант», - зазначив Кличко.

Початок конфлікту

11 червня урбаніст Віталій Селик у соцмережі Facebook повідомив, що на Подільському мосту вішають іржаві забраковані ванти.

«З початку червня до арки Подільського мосту почали підвішувати ванти (троси товщиною близько 8 см). Вони мають утримувати центральний проліт переправи над руслом Дніпра розміром 344*36 метрів. До сьогоднішнього ранку підняли 24 з 68 вант», - написав він.

Селик зазначив, що 2 жовтня 2018 року тодішній керівник комунального підприємства «Дирекція будівництва дорожньо-транспортних споруд Києва» Максим Калінін доповів Кличку, що ванти для Подільського мосту, куплені у 2010 році за 14 млн грн (майже 1,7 млн дол.), непридатні для використання.

Такий вердикт дав німецький виробник після їх огляду. «Всі ці 8 років вони пролежали на Трухановому острові просто неба, вкриті перегноєм опалого листя. Кличко на нараді вимагає знайти винних», - додав активіст.

За його словами, на початку 2020 року у Київ надійшло лише 12 нових вант, а на мосту вже підвісили 19. «Математика не сходилася. На всякий випадок я запитав знайомого мостобудівельника, коли ж привезли залишок вант. Його відповідь мене шокувала. Виявилося, що зараз підвішують старі троси, забраковані німецьким виробником», - повідомив Селик.

Тривале будівництво

Будівництво моста почалося в 1993 році, але неодноразово зупинялося через нестачу фінансування. Мер Києва Віталій Кличко заявив про плани наприкінці 2020 року відкрити автомобільну частину мостового переходу.

Проектна пропускна здатність нового Подільсько-Воскресенського мостового переходу становитиме 60 тисяч авто на добу. На ньому облаштують 6 смуг для автомобільного руху і дві залізничні колії під майбутнє метро - на нижньому ярусі, прокладуть також трубопровід.

Автомобільне сполучення Подільсько-Воскресенським мостовим переходом планують відкрити до кінця 2020 року.

Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram