Новий коронавірус призводить до синдрому гострої діареї у свиней, особливо у поросят / фото pxhere

У Китаї виявили у свиней новий тип коронавірусу, що вражає клітини кишечника. Він може бути небезпечним і для людини.

Дослідження нового типу коронавірусу опубліковано в журналі PNAS.

На думку вчених, коронавірус SADS-CoV, який, ймовірно, походить від коронавірусів кажанів HKU2, призводить до синдрому гострої діареї у свиней, особливо у поросят. Біологам з Університету Північної Кароліни в Чейпел-Хілл вдалося заразити їм культури людських клітин. Таким чином вони довели, що новий вірус небезпечний і для людей.

Повідомляється, що від кажанів до свиней вірус перейшов приблизно у 2016 році. Йдеться про альфа-коронавірус, на відміну від COVID-19, який є бета-коронавірусом.

Читайте такожУ Китаї хочуть протестувати на коронавірус населення мегаполіса Ціндао: понад 9 мільйонів людей

"Наші дані показують, що SADS-CoV має широкий спектр господарів і має внутрішній потенціал для поширення між тваринами і людьми. Ефективне зростання вірусу в первинних клітинах легенів і кишечника людини вказує, що SADS-CoV – потенційний новий коронавірус підвищеного ризику», - відзначили вчені.

Вчені також перевірили і лікування хвороби від SADS-CoV. За їхніми даними, ремдесівір, який зараз використовують у важких випадках COVID-19, "ефективно блокував" реплікацію rSADS-CoV в пробірці.