Планету Церера виявили в 1801 році / REUTERS

Вчені проаналізували дані міжпланетної станції NASA Dawn і підтвердили наявність слідів солоної води під крижаним покривом кратера карликової планети Церера.

Після виявлення води на Марсі і на Місяці, вчені з усього світу вирішили піти далі і шукати найважливіший елемент для зародження життя в ще більш віддалених місцях, передає НВ.

Днями дослідники з декількох університетів США і Європи підтвердили, що під поверхнею карликової планети Церера могли перебувати цілі океани.

Довгий час вчені вважали, що Церера - це мертвий космічний камінь, який є найбільшим об'єктом у поясі астероїдів між Марсом і Юпітером.

Читайте такожАстрономи виявили, що орбіти екзопланет у системі Trappist-1 схожі на орбіту Землі

Днями, проаналізувавши нові дані апарату Dawn про Цереру, вчені з США та Європи прийшли до висновку, що під кратером Оккатор, віком близько 20 млн років, перебував "великий резервуар" з морською водою.

Це підтвердили зображення планети у інфрачервоному діапазоні, які зробила станція Dawn на висоті близько 35 км над поверхнею карликової планети.

Вчені виявили там сліди гідрогаліту - речовини, яка міститься у морському льоду, і яку раніше ніколи не знаходили за межами Землі.

Автори відкриття припускають, що відкладення солі утворилися там в останні два мільйони років.

Дослідники припустили, що пагорби в кратері Оккатор могли утворитися, коли вода, викинута при ударі метеорита, замерзла на його поверхні.

"Ці дані підтверджують, що процеси замерзання води тягнуться за межі Землі і Марса і були активні на Церері у недавньому геологічному минулому", - говорять учені.

Що таке Церера

• Церера - це карликова планета в поясі астероїдів посеред Сонячної системи. Планета виявлена в 1801 році італійським астрономом Джузеппе Піаццою в обсерваторії міста Палермо.
  • Найбільш детально планету досліджувала місія Dawn. Космічний апарат був запущений в 2007 році, і в січні 2015 роки зробив перші знімки Церери. Дослідження Церери апарат Dawn проводив протягом 16 місяців і в червні 2016 офіційно завершив свою місію. Остаточно зв'язок із апаратом був втрачений в 2018 році, після чого в NASA заявили, що історична місія зонда Dawn підійшла до кінця.
  • У надрах планети Церера команда місії Dawn запідозрила існування невеликих озер з рідкою солоною водою.
  • Більш того, вченим місії Dawn вдалося виявити свідчення існування стародавнього глобального океану на карликовій планеті Церера.
  • Також, знімки, зроблені автоматичної міжпланетної станцією Dawn, дозволили розкрити секрет яскравих плям на поверхні карликової планети Церера в поясі астероїдів.
  • NASA опублікувало архів зроблених станцією Dawn фото Церери.