За словами Разумкова, законопроект отримав позитивні висновки у Швейцарській Конфедерації / фото УНІАН

Голова Верховної Ради України Дмитро Разумков вважає, що президентський законопроект про всеукраїнський референдум може бути ухвалений в першому читанні на наступному тижні.

Як передає кореспондент УНІАН, про це він сказав в ефірі одного з українських телеканалів.

Разумков висловив сподівання, що законопроект «Про народовладдя через всеукраїнський референдум» (№ 3612) «на наступному тижні зможе бути розглянутий в першому читанні».

За його словами, законопроект отримав «позитивні висновки і в Швейцарській Конфедерації..., бо Швейцарія в цьому плані найбільш просунута держава, яка використовує механізм референдуму постійно...».

Разумков зазначив, що люди з окупованих територій також зможуть проголосувати на референдумі на неокупованій території. «Люди можуть проголосувати тут плюс ви згадали про той механізм, який поки що на папері, він ще не впроваджений - це електронне голосування, і я сподіваюся, що воно також з'явиться», - зазначив він.

Голова ВР наголосив, що до процесу електронного голосування треба підходити дуже виважено і обережно, щоб було забезпечено збереження персональних даних, захист системи голосування.

Читайте такожПерелік питань та голосування онлайн: опубліковано текст законопроекту Зеленського про референдум

Як повідомляв УНІАН, 9 червня президент України Володимир Зеленський вніс у парламент законопроект про всеукраїнський референдум.

У законопроекті «Про народовладдя через всеукраїнський референдум» (№ 3612) пропонується запровадити в Україні електронні процедури під час організації та проведення всеукраїнського референдуму, в тому числі електронне голосування.

У пояснювальній записці до законопроекту сказано, що «це питання розроблялося на основі вивчення зарубіжного законодавства та досвіду його застосування щодо електронних голосувань, насамперед європейських держав. Зарубіжні країни демонструють як позитивний, так і негативний досвід застосування електронних голосувань на референдумах і виборах».

При цьому у документі зазначається, що найскладнішим під час запровадження електронних голосувань є технічне забезпечення захисту персональних даних виборців й збереження системи для електронних голосувань від несанкціонованих втручань. Тому у законопроекті передбачено, що питання електронних процедур у процесі організації та проведення всеукраїнського референдуму здійснюватиметься у порядку, визначеному законом.

Для забезпечення організації і проведення всеукраїнського референдуму законопроектом передбачено створення автоматизованої інформаційно-аналітичної системи із забезпечення електронного голосування. Норми щодо введення процедур електронних голосувань мають набути чинності з початком роботи автоматизованої інформаційно-аналітичної системи щодо забезпечення електронного голосування після прийняття відповідного рішення Центральною виборчою комісією та його оприлюднення в газеті "Голос України" і на офіційному веб-сайті ЦВК.

Читайте такожКабмін готовий цього тижня представити оновлену програму дій уряду - Зеленський

Законопроектом передбачаються такі види всеукраїнського референдуму за предметом: затвердження закону про внесення змін до розділів І (Загальні засади), ІІІ (Вибори. Референдум), XIII (Внесення змін до Конституції) Конституції України; вирішення питання загальнодержавного значення; зміна території України; втрата чинності законом України або окремими його положеннями.

Законопроектом пропонується розширити коло суб’єктів процесу референдуму, які реєструються у Центральній виборчій комісії як прихильники чи опоненти питання всеукраїнського референдуму. Ними можуть бути як політичні партії, так і громадські організації, відповідно зареєстровані у ЦВК.

Відповідно до законопроекту, не можуть бути предметом всеукраїнського референдуму питання: що суперечать положенням Конституції України, загальновизнаним принципам і нормам міжнародного права, закріпленим насамперед Загальною декларацію прав людини, Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод, протоколами до неї; спрямовані на ліквідацію незалежності України, порушення державного суверенітету і територіальної цілісності України, створення загрози національній безпеці України, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі; щодо законопроектів з питань податків, бюджету, амністії; віднесені Конституцією і законами України до відання органів правопорядку, прокуратури чи суду.