NASA прискорить підготовку місячної місії / фото УНІАН

Після довгих розмов про повернення людей на Місяць, NASA звернулося до аерокосмічної спільноти з проханням розробити проекти для транспортних кораблів.

Мета NASA полягає в тому, щоб випробувати ці апарати вже в 2024 році, а в 2028 році доставити людей на поверхню супутника Землі, пише Naked Science.

Читайте такожАстронавт розповів, як екіпаж "Аполлон-8" зробив знаменитий знімок "Схід Землі" (відео)

Глава NASA Джим Брайденстайн та інші високопосадовці агентства обговорили план повернення на Місяць під час круглого столу для ЗМІ у Вашингтоні, округ Колумбія. В ході заходу Брайденстайн заявив про плани не тільки повернутися, але й "залишитися" на Місяці, зазначивши при цьому, що агентство робить наголос на швидкість успішного здійснення цієї місії.

"Одна з речей, які я вважаю важливими, полягає в тому, що ми хочемо мати можливість багаторазового використання наших апаратів, зберігши при цьому інтенсивну швидкість реалізації планів. Важливо, щоб ми повернулися на Місяць якомога швидше", - говорить Брайденстайн.

У грудні 2017 року президент США Дональд Трамп підписав директиву SPD-1 про роботу над проектом, однак за цей час значного прогресу досягти так і не вдалося. Імовірно, саме тому глава NASA і говорить про необхідність високих швидкостей розробки місії.

Вже в наступному місяці агентство направить аерокосмічним компаніям офіційний запит із пропозицією про створення космічних кораблів для Місяця, а в період з травня по липень у NASA мають намір укласти або перепідписати всі необхідні контракти, сума яких буде варіюватися від 300 тисяч до дев'яти мільйонів доларів. За словами Брайденстайна, агентство відкрито як для комерційних підприємств (таких, як Lockheed Martin, Blue Origin, SpaceX і Boeing), так і для державних відомств різних країн.

Паралельно з цим, NASA спробує прискорити ще одну програму, спрямовану на відправку невеликих роботизованих кораблів на Місяць, відому як Комерційні служби місячного корисного навантаження (Commercial Lunar Payload Services, CLPS). Ця програма, докладно описана в листопаді, ставить перед дев'ятьма компаніями завдання по розробці крихітних автономних кораблів, здатних доставляти наукові прилади та обладнання на поверхню природного супутника. Опублікувати детальний список першої партії з 12 приладів NASA планує вже наступного тижня. В цей список будуть входити, наприклад, прилади для пошуку і вивчення водного льоду на Місяці.

Концепт-арт місячного корабля Lockheed Martin / Lockheed Martin

Майбутні дослідники NASA можуть використовувати воду, знайдену на поверхні Місяця, для пиття та вирощування рослинності, або виробляти з її молекул ракетне паливо. Оскільки ці можливості мають першорядну важливість, в NASA хочуть, щоб програма CLPS була запущена якомога швидше, в надії, що одна з компаній зможе доставити корисні вантажі на Місяць вже до кінця 2019 року.