false

Цифрова грамотність, знання основ програмування і навички роботи з ІКТ є ключовими компетенціями, необхідними для майбутнього успішного працевлаштування та конкурентоспроможності на ринку праці для кожної дитини, незалежно від обраної професії. Впровадження раннього програмування в школах як обов'язкового предмету дозволяє виростити не тільки програмістів або вузькоспеціалізованих фахівців в галузі інформаційно-комп'ютерних технологій, але і сформувати якісно нове покоління всебічно розвинених, прогресивних фахівців будь-якої сфери діяльності. Таку думку висловив президент групи компаній EVEREST Юрій Чубатюк в ході круглого столу, присвяченого темі раннього програмування в освіті, який відбувся в Інституті Горшеніна. 

«Ми сьогодні говоримо не про те, що дітям потрібно щось нав'язувати, аргументуючи це глобальною користю. Ми говоримо про предмет, до якого діти, по суті, вже і так фактично залучені з ранніх років завдяки тому, що живуть в світі інновацій і сучасних гаджетів. Вони до цього готові. Їм лише потрібно створити умови, в яких вони зможуть посилювати свої знання і навички системно, в рамках навчання в школі, так як це роблять багато країн світу», - сказав Юрій Чубатюк. 

Він підкреслив, що на сьогоднішній день раннє програмування вже ввели в свої навчальні програми 15 країн ЄС, і ще 7 перебувають на етапі інтеграції. Також даний предмет є обов'язковим для вивчення, починаючи з початкових класів, в школах США, Канади, Австралії, Китаю, Японії, Південної Кореї, Сінгапуру, Індії та Ізраїлю. 

Відео дня

Впроваджувати раннє програмування в українських школах експерт пропонує замість чинного предмету «Інформатика», адже його теперішній зміст не відповідає ані сучасним тенденціям і вимогам ринку праці, ані інтересам і потребам самих дітей, ані побажанням батьків. 

У свою чергу, радник міністра освіти і науки України Іванна Коберник вважає, що впровадження раннього програмування в школах неможливе без належної підготовки вчителів, поліпшення інфраструктури та розробки відповідних програм і навчальних матеріалів. 

"Коли ми говоримо про впровадження будь-яких курсів або програм в школі, ми повинні говорити про реальні можливості. У випадку з раннім програмуванням — це наявність комп'ютерів і доступ усіх шкіл до мережі Інтернет. У реальності в 400 школах України взагалі немає комп'ютерів, які використовувалися б в навчальному процесі, а в половині українських шкіл швидкість Інтернет-підключення - менше 10Mбіт / c, що не дозволяє ефективно користуватися освітнім контентом ", — сказала Іванна Коберник. 

При цьому вона додала, що в освітніх колах не один рік обговорюють реформування викладання інформатики: "Є дві точки зору: раннє програмування необхідне, і це — вимога часу, а друга точка зору — що, нібито не всім дітям дано програмувати і це може породити додаткові комплекси, проте, всім потрібно навчитися користуватися комп'ютерними технологіями. Це так званий “юзерський підхід”. Тих, хто вважає програмування важливою складовою шкільної програми, більше, але важливо, щоб за цим послідувала розробка сучасних навчальних матеріалів. І в цьому питанні було б корисно цивілізована співпраця держави та інноваційного бізнесу".