ДНК

Про це повідомляє РИА Новости з посиланням на журнал PLoS One.

Найбільш динамічним і швидко зростаючим сегментом глобальної мережі в найближчі 10-15 років будуть не відеохостинги або соціальні мережі, а банки геномних даних і пов'язані з ними портали.

"По мірі подальшого поліпшення технологій аналізу ДНК і зменшення ціни цієї процедури, ми очікуємо справжній вибух у поширенні технологій секвенування у повсякденному житті та викликаний цим інформаційний "потоп". Єдина можливість пережити його – покращити комп'ютерну інфраструктуру, що відповідає за обробку геномних даних", — заявив Джин Робінсон (Gene Robinson) з університету штату Іллінойс в Урбана (США).

Читайте такожВчений, який відкрив ДНК, розраховує знайти ліки від раку через 2 роки

Робінсон, генетик за фахом, а також кілька математиків і програмістів вирішили оцінити масштаби цього вибуху, порівнявши як розвивалися найдинамічніших сегментів глобальної мережі в останні роки – соціальні мережі, відеохостинги і розподілені системи обробки наукової інформації.

В якості перших двох виступали всім знайомі портали – сервіс мікроблогів Twitter і відеохостинг Youtube, а в ролі третього виступав ряд проектів з астрономії, фізиці елементарних частинок і молекулярної біології.

Всупереч очікуванням вчених, найбільше за останні роки зросли обсяги оброблюваної, переданої та збереженої інформації не в соцмережах і відеохостингах, а в геномних банках даних.

Для порівняння, перші виробляють приблизно по 10-100 петабайт (мільйонів гігабайт) "оригінального контенту" щороку, що може здатися дуже великою цифрою. Геномні бази даних поповнюються аналогічним чином, однак швидкість їх зростання в рази більше – кожні сім-вісім місяців обсяг нових генетичних даних подвоюється.

Завдяки цьому, буквально за десять років інтернет-банки геномної інформації будуть "товстіти" на кілька ексабайт (тисяч петабайт) на рік, що створить безліч проблем зі зберіганням і обробкою подібної маси даних. Велика частина з них буде посилена тим, що біологи, на відміну від фізиків і астрономів, ще не виробили єдиних стандартів обробки, стиснення та архівування геномної інформації.