Вчені з'ясували, недолік сну впливає на мозок / фото zeenews.india.com

Однією з ключових причин того, що ми постійно маємо потребу в сні, є "прибирання мозку". Показано, що протягом цього часу гліальні клітини ведуть активне видалення небезпечних для нейронів побічних продуктів, передусім бета-амілоїдов, передає Naked Science.

Вчені виявили, що цей процес розвивається і при сильному дефіциті сну – лише в такому випадку він зовсім виходить з-під контролю, руйнуючи сам мозок.

"Чистку" мозку виробляють допоміжні клітини нервової тканини: мікрогліальні поглинають старі та пошкоджені клітини; астроцити розчищають непотрібні синапси, контакти між нейронами (цей процес називається прунінгом нейронів). Вчені зосередилися на другому з цих процесів і вивчили лабораторних мишей, дослідивши активність мозку у різних груп тварин. Одна група вивчалася одразу після 6-8 годин повноцінного сну ("ті, що відпочили"); друга – після сну, який час від часу переривався ("розбуджені"); третя – після зайвих 8 годин неспання ("невиспані"); нарешті, мишам четвертої групи не давали спати протягом 5 діб ("несплячі").