На знімку - Чумацький шлях, яким його видно з Землі. Зіркою позначено місце розташування виявленого космічного тіла / фото Dr. Natasha Hurley-Walker (ICRAR/Curtin)

В нашій галактиці Чумацький шлях вчені з Австралії виявили "дивний об'єкт, що крутиться", який випромінює енергію в радіодіапазоні з рівномірною періодичністю.

За їхніми словами, нічого подібного у Всесвіті астрономи ще не зустрічали, пише BBC із посиланням на проміжні результати досліджень, опубліковані в журналі Nature.

Першим "моторошний" об'єкт виявив ще в кінці 2020 року аспірант університету Кертіна в Західній Австралії Тайрон О'Доерті за допомогою телескопа і розробленої ним самим нової методики.

Оскільки космічні об'єкти, що випромінюють імпульси енергії, зустрічаються досить часто, відкриття О'Доерті не привернуло особливої уваги у його колег. Однак невдовзі з'ясувалося, що потужний викид енергії, який триває близько хвилини, новий об'єкт здійснює кожні 18 хвилин.

"Протягом кількох годин нашого спостереження він [об'єкт] то зникав, то знову з'являвся. Це було дуже несподівано і моторошно, тому що нічого подібного в небі астрономи ніколи не бачили", - говорить науковий керівник О'Доерті, астрофізик доктор Наташа Харлі-Вокер із Міжнародного центру радіоастрономічних досліджень (ICRAR).

За словами іншого астрофізика з ICRAR Джемми Андерсон, незвичайним є саме те, що він знаходиться в активному стані викиду енергії протягом цілої хвилини. Радіовипромінювання такої тривалості стало для вчених повною несподіванкою.

"Ми не думали, що таке можливо, але це факт, і це свідчить про те, що там [в космосі] відбуваються якісь екстремальні фізичні процеси", - говорить Харлі - Вокер.

Вчені з ICRAR з'ясували, що об'єкт розташований на відстані приблизно 4 тис. світлових років від Землі (1 світловий рік дорівнює приблизно 9,5 трильйона кілометрів, - УНІАН). Він неймовірно яскравий і має надпотужне магнітне поле.