Поки знайдене каное датується приблизно 830-950 роками нашої ери \ фото REUTERS

На півострові Юкатан в Мексиці виявлено добре збережене дерев'яне каное, вік якого імовірно становить понад 1000 років.

Унікальну знахідку зробили археологи на півночі півострова поблизу руїн Чичен-Іци, який був політичним і культурним центром майя. Давнє каное знайшли під час робіт, пов'язаних з будівництвом нової залізничної туристичної лінії "Поїзд майя".

Каное виявили в прісноводній водоймі - сеноте, воно було повністю занурене у воду, але при цьому прекрасно збереглося.

Відео дня

Читайте такожВчені знайшли в Мексиці найдавнішу споруду цивілізації майя (фото)

За даними Національного інституту антропології та історії Мексики (INAH), довжина каное - 1,6 м, ширина - 80 см. Імовірно каное могло використовуватися як ємність для води. Також його могли використовувати для зберігання підношень під час ритуальних церемоній.

Унікальну знахідку зробили археологи на півночі півострова поблизу руїн Чичен-Іци \ фото REUTERS

Фахівці з INAH кажуть, що це перше повністю збережене 1000-річне каное, знайдене на території, де відбувався розвиток цивілізації народів майя. За словами мексиканських вчених, точно визначити вік каное і його тип їм допоможуть їхні колеги з Сорбонни.

Також буде створена 3D-модель каное. За словами вчених, це допоможе прискорити процес подальшого вивчення знахідки.

Поки знайдене каное датується приблизно 830-950 роками нашої ери, тобто імовірно відноситься до пізнього періоду розквіту цивілізації майя, передає Бі-бі-сі.

Раніше вчені з Національного інституту антропології та історії Мексики повідомляли, що вздовж маршруту будівництва залізниці "Поїзд майя" вони вже виявили понад 80 поховань майя, а також руїни понад 2400 споруд доіспанського періоду. Також в числі знахідок - кераміка і церемоніальні платформи цивілізації майя.

Фахівці кажуть, що це перше повністю збережене 1000-річне каное \ фото REUTERS

Що таке залізнична лінія "Поїзд майя"

Залізнична лінія "Поїзд майя" на півострові Юкатан - проект президента Мексики Андреса Мануеля Лопеса Обрадора, її будівництво почалося влітку 2020 року. Вона з'єднує міста Паленке і Канкун, проходить через райони, де раніше щільно проживали племена майя, а також через біосферний заповідник Калакмуль.

Проти будівництва нової залізничної лінії активно виступали екологи, археологи, а також представники громад майя.

Вас також можуть зацікавити новини