Сергій Шапран перереєстрував квартири та офіси в ЖК «Патріарх Хол», на які не мав прав, за собою, скаржаться постраждалі інвестори / фото shapran.org

Група інвесторів, що вклались на етапі будівництва у квартири та офіси у ЖК "Патріарх Хол" в центрі Києва на вулиці Саксаганського, 80, вже три роки судяться з власником Броварського алюмінієвого заводу Сергієм Шапраном за свою нерухомість, яку він привласнив собі. Про це в своєму розслідуванні повідомляє видання "Обозреватель".

Будівництво десятиповерхового комплексу "Патріарх Хол" було завершено на початку 2021 року, коли він і був введений в експлуатацію. Інвестори разом вклали десятки мільйонів гривень у свої майбутні квартири та нежитлові приміщення, отримавши за це всі необхідні документи, що підтверджують їх права на це майно. Але забудовник, компанія "СП "АТАД К", по завершенню будівництва замість передачі інвесторам їхніх квартир та офісів незаконно зареєстрував власніть на ці об’єкти за собою. В цьому йому допомогла нотаріус Олена Сазовонова, якій не раз Мінюст блокував доступ до реєстрів через її сумнівні дії з реєстрацією майна.

Як зазначив адвокат Богдан Кучерина, що захищає права інвесторів, нотаріус пізнім вечором, без технічних паспортів на об’єкти, ігноруючи інвестиційні договори зареєструвала квартири та офісні приміщення, належні інвесторам, за забудовником.

Відео дня

Це відбулось після того, як засновник ТОВ "СП "АТАД К" Олександр Ксенофонтов, який і залучив інвесторів для завершення будівництва будинку, яке тривало роками через брак фінансування, у 2020 році раптово помер. Його діти, що стали сподкоємцями компанії, продали свої частки в ній бізнесмену Сергію Шапрану. Саме Шапран, отримавши контроль за компанією-забудовником, як заявляють постраждалі інвестори, вирішив привласнити собі їхню нерухомість у   "Патріарх Хол".

Житлово-офісний комплекс «Патріарх-Хол» на вулиці Саксаганського, 80, вкладники якого так і не отримали свої квартири та офіси / фото lun.ua

"Фактично, сталось рейдерське захоплення", — заявляє Віталій Пенц, один із постраждалих інвесторів. За його словами, поки керівник компанії-забудованика Сергій Бровко розповідав інвесторам, що новий бенефіціар підприємства Сергій Шапран не знав про існування інвесторів, і обіцяв, що "юристи все вирішать", в цей же час компанія робила все, аби ускладнити отримання інвесторами свого майна. Спочатку квартири та офіси продали фірмі "Глобал Ентерпрайзіс" по ціні, в рази нижчій за ринкову. Та, в свою чергу, через декілька днів перереєтрувала нерухомість на ТОВ "Веб-дизайн енд софт солюшнз". В обидвох фірмах бенефіціаром є Сергій Шапран.

Ошукані вкладники "Патріарх Холу" подали позови до Голосіївського районного суду міста Києва, але забудовник, за їхніми словами, робить все, аби розгляд справ постійно затягувався: подає штучні паралельні позови та клопотання про відкладення розгляду справ. "По факту я, заплативши свої гроші ще в 2017 році, досі не маю нічого, процедура йде вже сім років. Йде якесь затягування часу і нічого не відбувається. За що я борюсь в армії? Щоб потім хтось міг просто прийти і забрати мої кошти і майно собі?", — обурюється Дмитро Сніцарук, військовослужбовець Національної гвардії України, який також інвестував у своє майбутнє житло в "Патріарх Хол".

Екс-депутат Шапран привласнив квартири та офіси інвесторів у ЖК 'Патріарх Хол' в Києві: розслідування

Інвестори подали заяву в поліцію на вчинення Сергієм Шапраном шахрайства, вчиненого в особливо великих розмірах. Але і поліція, чомусь, не охоче займається розслідуванням: за чотири місяці інвестори досі не отримали статус потерпілих і не були допитані.

"Ви знаєте, що в нашій країні, на жаль, за гроші можна вирішувати будь-які питання, в тому числі і з правоохоронними органами. А грошей в таких як Сергій Шапран достатньо", — каже інвестор Віталій Пенц.

Сергій Шапран з 2021 по 2023 роки був депутатом Броварської міської ради від партії "За майбутнє". Є фігурантом кримінального провадження щодо недостовірного декларування: вінприховав від НАЗК дані про майно на 9 млн грн. Шапран володіє однією з найдорожчих яхт у Києві — 20-метровою яхтою англійського виробництва "Принцеса Вікторія".