Артем Гриненко

В Україні з’явився новий тендерний троль, який вже встиг зірвати дорожніх тендерів на 4 млрд грн.

Про це у блозі на сайті «Цензор.НЕТ» написав політичний експерт Микола Спірідонов.

За його словами, компанія «Всеукраїнський дорожній консорціум», якою керує колишній очільник ДАК «Автомобільні дороги України» Артем Гриненко, оскаржила десятки тендерів і заблокувала закупівлі дорожніх ремонтів на понад 4 млрд грн.

Відео дня

Консорціум Гриненка «ВДК» оскаржує в АМКУ всі процедури проведення торгів: результати прекваліфікації, порядок погодження договірної ціни, забезпечення тендерної пропозиції, забезпечення виконання договору, підтвердження виконання аналогічного договору (протягом 3 років) і навіть вимоги замовника надати позитивний відгук про роботи.

«Консорціум Гриненка вже взяв участь у 27 закупівлях. Жодного разу не переміг. Але подав 43 скарги! Задоволення скарг ВДК коштує зупинкою торгів щодо ремонтів ділянок автодоріг Р-22, Т-13-07, Н-26 у Луганській області, Н-08 - у Київській, О161930 - в Одеській, Т-25-27 – у Чернігівській, Т-03-05, Т-03-11 - у Волинській, Н-16 - у Черкаській. Це десятки інфраструктурних проєктів, на які виділялося понад 4 мрлд грн. І які цього року вже не матимуть шансів бути реалізованими. Бо поки проведуть новий тендер, будівельний сезон уже й закінчиться. Фактично, консорціум Гриненка після краху імперії Араїка намагається зайняти місце головного тендерного троля», - пише Спірідонов.

Артем Гриненко - колишній керівник ДАК «Автомобільні дороги України» та помічник народного депутата від Блоку Петра Порошенка Артура Герасимова. У 2019 році Гриненко очолив Всеукраїнську дорожню асоціацію, яка протидіяла Методичним рекомендаціям для підготовки типової тендерної документації, розробленим «Укравтодором». ВДК також спеціалізувалася на оскарженні дорожніх тендерів в АМКУ. 

«Гриненко навіть не соромився на сайті асоціації пропонувати комерційні послуги (допомога юристів ВДК у підготовці документів для тендерної пропозиції, правова оцінка тендерної документації та тендерної пропозиції, захист інтересів в Антимонопольному комітеті України). Фактично те саме робили і юристи компаній Амірханяна, пробиваючись на тендери», - зауважує Спірідонов.

Він додає, що наприкінці минулого року Артем Гриненко, чомусь не повідомивши про це публічно, очолив Всеукраїнський дорожній консорціум (ВДК) і тепер особисто займається отриманням тендерів для замовників.

«Як пробитися на тендер? Вихід є: звертаємось до ВДК, мовляв, ось вам АБЗ, виграйте для нас ось цей тендер. А якщо не виграєте, то принаймні заблокуйте його, щоб ми мали можливість шантажувати інших учасників тендеру та змусити їх домовлятись з нами. Тобто, консорціум Гриненка - це банальна ширма для заволодіння коштами держбюджету та шантажу сумлінних підрядників різного роду дрібними шахраями», - зазначає Спірідонов.

За його словами, один із засновників консорціуму - ПП «Автомагістраль» - уже відкликав документи про участь у «ВДК».

«Власники цієї регіональної компанії з досить давньою історією зрозуміли, що спільні проекти з Гриненком можуть завершитись лише одним – спаплюженою репутацією, кримінальними справами та потраплянням у чергові санкційні списки», - резюмував  Спірідонов.

Нагадаємо, у травні 2020 року Артем Гриненко виступив замовником інформаційної атаки на голову «Укравтодору» Олександра Кубракова, скориставшись знайомством з журналістами програми «Наші гроші з Денисом Бігусом». Дізнавшись про це, Бігус звернувся до Кубракова: «Гриненко абсолютний негідник, женіть його, Олександре, з дорожнього будівництва і вперіщіть навздогін дрючком. А якщо можете посадити – саджайте!».