этот материал доступен на русском

Компанії, які доставили "зелених чоловічків" у Крим, п'ять років уникали санкцій – ЗМІ

12:44, 03 грудня 2019
Війна
1219 0
Журналісти розповіли про компанії, які перекидали російських військових у Крим під час анексії / REUTERS

Компанії російської транспортної групи "АнРуссТранс" причетні до перевезення російських військовослужбовців і техніки в Крим під час анексії півострова. Проте, ці компанії майже п'ять років працювали в окупованому Криму і не потрапили під жодні санкції.

Читайте також"Потрібен єдиний фронт": дипломат вказав на основні завдання МЗС для продовження санкцій проти РФ

Про це йдеться в розслідуванні "Настоящего времени" та антикорупційного проекту "Муніципальний сканер".

Журналісти нагадали, що наприкінці зими 2014 року на керченській переправі "Крим – Кавказ" з'явилися люди у військовій формі без розпізнавальних знаків – ті самі "зелені чоловічки", руками яких РФ надалі окупувала Крим.

Значну частину техніки та військових перекидали на півострів з Росії поромами транспортної групи "АнРуссТранс". Її кінцеві бенефіціари — колишній заступник міністра шляхів сполучення Росії Олександр Аннєнков та його сім'я.

Зазначається, що Анненков і його дружина з 2018 року знаходяться в списку санкцій РНБО України. Будь-які їхні активи на території України підлягають блокуванню, обом заборонено в'їзд в країну і участь у приватизації та оренді держмайна.

В грудні 2014 року депутат міськради Керчі і директор "ТИС-Крым" Сергій Ходько отримав від Міноборони РФ медаль "За повернення Криму". Ходько тоді заявив, що ця нагорода "всього колективу підприємства".

Сам Ходько в інтерв'ю місцевим ЗМІ розповідав, як його підприємство переправляло "людські резерви" через російсько-український кордон.

“Ми були перші, хто прийняв першу, другу і третю хвилі, як ми для себе називаємо, цих масових перевезень. Хлопці переправлялися організованими групами, у звичайному одязі, але форма і нагайки у них були з собою. Українські митники, прикордонники, їх виявляли, частина пропускали, частина зупиняли, частину повертали. Але поступово виконувалося завдання – протягом 2-3 днів були масово перекинуті людські резерви", – говорив Ходько.

У травні 2018 року Ходько помер.

"ТИС-Крым", як стверджується, одна з компаній групи "АнРуссТранс". У російському реєстрі організація зареєструвалася в червні 2015 року. Засновником була київська фірма "Техинвестсервис", яка через кілька кіпрських компаній належить Аннєнкову. Євросоюз після анексії Криму заборонив своїм компаніям інвестувати в транспортну сферу півострова.

Журналісти дізналися, що з березня 2016-го кіпрська Avimalink Enterprises LTD поступово викуповувала частки київської компанії "ТИС-Крым", поки не стала її одноосібним власником. Офшор належить іншій кіпрській компанії – Anrusstrans Limited, а її через номінального власника контролює Аннєнков. В середині грудня 2018-го Аннєнков повністю переписав "ТИС-Крим" на себе, і компанія перестала порушувати санкції.

Даний час

Зазначається, що після звернення журналістів у "АнРуссТранс" за коментарем, інформація про "ТИС-Крым" зникла з офіційного сайту групи. Запис про неї зберігся лише в Facebook.

Журналісти підкреслюють, що жодна з вищезгаданих компаній, які брали участь у перевезенні російської військової техніки в Крим, не потрапила під персональні санкції ані України, ані ЄС, ані США.

Київська компанія "Техинвестсервис" на момент анексії контролювала "ТИС-Крым" і досі належить Аннєнкову, але її активи не заблоковані в Україні, як це передбачено санкціями.

Зазначається, що В РНБО і в уряді України питання журналістів про "ТИС-Крым"і "Техинвестсервисе" проігнорували. В СБУ сказали, що не можуть надати інформацію, оскільки вона заскречена.

При цьому, компанії «АнРуссТранса» працюють не лише в Криму: вони займаються міжнародними та внутрішніми залізничними та морськими перевезеннями. Судна групи Аннєнкова ходять в Болгарію (член ЄС), Туреччину, в Казахстані, в Азербайджані, Туркменістані, а також у Керченській протоці і на Балтійському морі.

Згідно з інформацією на сайті "АнРуссТранса", компанії групи також виступають офіційними експедиторами "Російських залізниць", партнером однієї з найбільших російських страхових компаній "Інгосстрах", державного "Росморпорта", дочірньої компанії одного з найбільших промислових концернів Естонії BLRT Grupp.

Серед партнерів також значаться "Газпром" і "Лукойл", які з грудня 2014 року перебувають під санкціями США.

У російському реєстрі юридичних осіб зазначено, що лише 1% зареєстрованої в Москві "АнРуссТранс" належить самому Аннєнкову. Решта 99% – кіпрській Anrusstrans Limited.

Раніше президент України Володимир Зеленський підкреслив, що міжнародний тиск і санкції проти РФ мають продовжуватися до повної деокупації всіх територій України та звільнення українських політичних в'язнів.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter