Під час атаки дронами в Таганрозі один з літаків А-50, що був на ремонті, отримав пошкодження фюзеляжу.
Про це заявив військовий оглядач Олександр Коваленко в ефірі телемарафону, коментуючи можливе пошкодження вчора дронами А-50 в Таганрозі вчора.
"А-50, який знаходився в Таганрозі, свого часу був пошкоджений в Білорусі. Ми пам’ятаємо цю історію, коли на території Білорусі розміщувалися ці літаки дальньої радіолокаційної розвідки та спостереження, і один з них отримав пошкодження дроном своєї радіолокаційної системи", - розповів Коваленко.
Відео дня
За його словами, після цього літак відправили до РФ, де він повинен був пройти комплекс ремонтних робіт. Але є нюанс і він в тому, що на сьогодні Росія технічно та технологічно не може ремонтувати самі ці комплекси.
"Довгий час саме цей літак А-50 знаходився під відкритим небом, а не в ангарі. І за рахунок, як мінімум трьох прильотів, які відбулися по комплексу у Таганрозі один з цих літаків отримав пошкодження фюзеляжу. А не самої радіолокаційної системи. Тому як мінімум один А-50 буде мати більш складніші умови для ремонту", - зазначає експерт.
Він розповів, що літаків А-50 в РФ на обслуговуванні було 9 одиниць, з яких один знаходився на постійній модернізації останніх два роки і навіть вважалося, що в умовах сучасних санкцій взагалі не можливо закінчити цю модернізацію. Також два літаки знаходились на регламентному ремонті силової установки, силових вузлів.
"Так, дійсно, сьогодні в росіян обмежена кількість А-50 в розпорядженні. Це приблизно 3-4 одиниці максимум, які вони можуть використовувати. Вони нещодавно заявили, що один з А-50 введений в експлуатацію, але треба розуміти, що вони це заявили після того як два було знищено, тому це скоріш за все пропаганда", - сказав Коваленко.
За його словами, відсутність А-50 в повітряному просторі зменшує ризик нанесення ракетних ударів по тиловій Україні. "Чим менше в них А-50, тим менше в них можливості прогнозувати ракетні удари по території України", - додав експерт.
Проблеми А-50
Як повідомляв УНІАН, військовий портал Defence Express зазначав, що більш якісний супутниковий знімок української аналітичної групи Frontelligence Insight авіаремонтного заводу в Таганрозі після атаки дронами 9 березня може доводити ймовірність ураження ще одного російського літака дальнього радіолокаційного виявлення (ДРЛО) А-50.
Зазначалося, що на знімку зафіксовано ураження у двох місцях даху головного виробничого цеху і ще одного виробничого майданчика заводу.
Йшлося про те, що на знімку зробленому 9 березня Видно, що два проломи у даху головного цеху. Якщо А-50 справді на момент атаки перебував у ньому, то якраз приблизно в східній частині будівлі.
Forbes також із посиланням на аналіз супутникових знімків Frontelligence Insight пише, що 29 лютого росіяни припаркували старий А-50 біля цеху остаточного складання на заводі в Таганрозі. А після атаки дронами 9 березня "той самий А-50 не видно на знімках".