Окупанти масовано використовують КАБи / фото Вікіпедія

Росіяни на лінії фронту в якості основної зброї зараз застосовують керовані авіаційні бомби (КАБи). Про це розповів авіаційний експерт, колишній інженер з випробувань конструкторського бюро "Антонов" Костянтин Криволап.

"Вони їх запускають з універсальних модеруючих пускових контейнерів, які мають свої блоки наведення і вони можуть там планувати. Вони змушені їх скидувати на відстані не ближче ніж 25-30 км. від зони бойового зіткнення для того, щоб цими КАБами вражати наші війська. Наприклад, в Авдіївці росіяни влаштували взагалі пекло і скидали за день 60-70 цих КАБів. Це стільки, скільки вони раніше за тиждень не скидали по всьому фронту. У росіян це можливо зараз сама серйозна та потужна зброя", - акцентував Криволап в ефірі інформаційного телемарафону.

Він додав, що керовані авіаційні бомби "не вибіркова і не точна зброя", але росіяни мають їх незліченну кількість. Кількість цих КАБів на складах - за межами розуміння. Носіями є СУ-34, зверху їх прикривають винищувачі Су-35. Знищення таких літаків-винищувачів має значний вплив на ресурс ворога в небі.

Відео дня

"Зараз можна спостерігати такий процес, що кількість і темпи, з якими ми вибиваємо ці літаки, вони вище, аніж можливості Росії їх знову зробити і підготувати для них відповідний льотний персонал", - акцентував він.

Авіаційний експерт зазначив, що на початку гарячої фази війни росіяни мали близько 105 одиниць Су-34, зараз за різними підрахунками у ворога залишилося близько 70 машин. "Це досить серйозна кількість. Але те, що їх постійно вибивають і вибили вже 30% цих Су-34 – це дуже суттєво",- підкреслив він.  

Водночас, Криволап вважає, що основний дефіцит у росіян може виникнути не з самими літаками Су-34, а з охочими бомбити українську територію пілотами. "Їх вражають і вражають. Це може змусити російських пілотів замислитися чи варто сідати за штурвал цієї машини і нести бомби на територію України. Російські пілоти починають думати, чи виконує їх держава той контракт, який вони підписали", - пояснив він. 

На думку авіаційного експерта, чи стануть літаки F-16 гідною відповіддю російським окупантам в небі на лінії фронту, залежатиме від тих задач, які будуть перед ними поставлені.

"Якщо у нас не буде далекобійних ракет і можливості серйозно подолати та погасити ворожі системи ППО по лінії бойового зіткнення на фронті, то там не буде їм чого робити. Спочатку потрібно відпрацювати ракетами, на кшталт ATACMS, знищити основні радіолокаційні системи і пускові установки, а тільки після цього туди можна запускати ці літаки. Так, як це робиться по давно прописаним стандартам НАТО",- акцентував Криволап. 

Він додав, що літакам F-16 буде дуже важко виконувати основні функції знищення ворога, його техніки, ППО та логістичних ланцюжків без підтримки далекобійними ракетами. Крім того, сам літак має бути з радаром тієї модифікації, яка стоїть на сучасних моделях.

"Це дозволить літаку відчувати себе дуже спокійно при зустрічі з винищувачем Су-35. Тому що, у СУ-35с стоїть дуже потужний радар, який по заявам росіян, досить далеко бачить і може пускати ракети на велику відстань. Тому, F-16 повинен мати аналогічне озброєння. Тому що у тій модифікації, яка можливо буде нам поставлена, з двадцятим блоком подовження життєвого циклу, так званий MLU, то там радар значно слабший. Тоді F-16 на лінії бойового зіткнення нічого буде робити", - поділився думкою Криволап.

Ситуація на фронті: останні новини

Як повідомляв УНІАН, за півтори доби російські окупанти на Східному напрямку фронту втратили одразу чотири літаки.

18 лютого на Східному напрямку Повітряні сили знищили бомбардувальник Су-34, а 17 лютого - збили одразу два винищувачі-бомбардувальники Су-34 та один винищувач Су-35.

Відомо, що саме ці літаки завдавали ударів КАБами по позиціях українських військ.

Вас також можуть зацікавити новини: