Однак їхня місія так і не почалася через різні труднощі в тих чи інших країнах / на фото - Bell XF-109, джерело Вікіпедія

У світі деякі літаки настільки випереджають свій час, що лякають політиків більше, ніж ворожих пілотів, тому деякі так і не допускаються до польоту. Тому у WION назвали вісім скасованих винищувачів, які мали серйозний потенціал, проте так ніколи і не злетіли. 

Bell XF-109

Цей винищувач був би найбільш неординарним бойовим літаком. Його задумали в 1959 році в США та розробили як надзвуковий, всепогодний винищувач-бомбардувальник та оборонний перехоплювач. 

"Він мав два реактивні двигуни, встановлені на обертових капсулах на кожному кінці крила. Ці реактивні двигуни нахилялися вниз для зльоту або посадки. З максимальною швидкістю 2,3 Маха (2800 км/год - УНІАН) і дальністю польоту 2300 миль (3700 км - УНІАН) це була амбітна спроба. Але проєкт так і не вийшов за рамки макета, ВМС припинили фінансування, а за ними і ВПС", - підкреслили у матеріалі.

Відео дня

Камов V-100

Це плановий двогвинтовий бойовий вертоліт, який розробило радянське конструкторське бюро "Камов" у 1980-х роках. Цей літак мав інтегроване гарматне озброєння, що включало дві мобільні гармати АО-9 або одну стаціонарну АО-10.

"Немає детальної інформації про те, чому прототип так і не був запущений у серійне виробництво. Багато хто вважає, що розпад Радянського Союзу і економічні та політичні потрясіння, що настали після цього, призвели до скасування проєкту", - додали у виданні.

Камов V-100 / скриншот

Яковлєв Як-141

Цей винищувач став втіленням найкращого та найяскравішого, що було в авіації Східного блоку. Його розробили наприкінці 1987 року. Літак був призначений для вертикального зльоту та посадки. Прототип розвивав максимальну швидкість 2 тисячі км/год. Однак програму було скасовано в серпні 1991 року через брак фінансування після розпаду СРСР.

Яковлєв Як-141 / фото Вікіпедія

British Aerospace P.125

Цей літак був концептуальним проєктом британського надзвукового літака короткого зльоту та вертикальної посадки. Його розробили у 1980-х роках, проте скасували вже у 1990-х. 

"Він був частиною досліджень з пошуку заміни для Harrier або Jaguar. Але конструкція була занадто радикальною для масового виробництва", - пояснили у WION.

British Aerospace P.125 / скриншот

Convair Model 49

Таку незвичну модель задумали в США в середині 1960-х років, проте вона так і не вийшла за межі стадії проєктування. 

"Він мав такі особливості, як закриті ротори, шарнірно-поворотну кабіну і важке озброєння, таке як кулемети, ракетні установки і навіть протитанкові ракети. Він злітав вертикально, як гелікоптер, і рекламувався як більш надійний і живучий, але зрештою від нього відмовилися через надто радикальний, інноваційний підхід і проблеми, пов'язані з технічним обслуговуванням", - зауважили у матеріалі.

Convair Model 49 / скриншот

Lockheed CL-1200

Літак, який задумали створити в середині 1960-х років, зрештою надихнув на розробку винищувача F-16. Він мав стати наступником F-104 Starfighter, а також планувалося, що він буде мати швидкість понад 3 тисячі км/год, максимальну висоту польоту - 18 тисяч метрів, дальність польоту - понад 3 тисячі кілометрів, а також бомбову вантажопідйомність - 1800 кг з радіусом ураження 675 км. 

"Це була амбітна спроба розробити вдосконалений і економічно ефективний винищувач на базі F-104 Starfighter, але вона була скасована після того, як у листопаді 1970 року він програв конкуренцію винищувачу Northrop F-5", - зазначили у повідомленні.

Lockheed CL-1200 / фото Вікіпедія

Dassault Mirage 4000

Цей літак було створено на основі легендарного сімейства Mirage, який проклав шлях для винищувача Rafael. Його було розроблено у 1979 році для перехоплення та ударних місій. 

"Він розвивав швидкість 2,3 Маха (2800 км/год) і міг досягти максимальної швидкості за 3 хвилини 50 секунд. Пізніше він був знятий з виробництва через високі витрати на розробку і виробництво та великий попит на реактивні літаки Mirage 2000 і Rafael", - підкреслили у виданні.

Dassault Mirage 4000 / фото Вікіпедія

Lockheed RB-12

Ідея полягала в тому, щоб адаптувати літак-розвідник A-12 зі швидкістю 3600 км/год в бомбардувальник. 

"Він мав поєднати титановий планер А-12, турбореактивні двигуни J-58, радар дальнього радіусу дії та ядерну ракету класу "повітря-земля". Він міг би проникати в радянський повітряний простір на великій швидкості і висоті і запускати бомби по цілях. Однак проєкт був скасований, оскільки балістичні ракети стали кращим методом бомбардування", - пояснили у WION.

Lockheed RB-12 / фото WeirdWings

Інші цікаві матеріали про авіацію

Раніше The Telegraph писав, що Британія створює новітній винищувач для атак по Росії. Йдеться про Tempest, який розробляється для далеких перельотів, перевезення великого корисного навантаження і техніки, і судячи з його розмірів, призначений для далеких місій углиб ворожої території.

"Більший літак означає більші паливні баки. Це означає більшу дальність польоту і більше корисне навантаження вибухових боєголовок. Розмір також дозволяє розміщувати зброю всередині, забезпечуючи гладку зовнішню поверхню, що ускладнює виявлення літака радаром", - розповіли у The Telegraph.

Раніше стало відомо, чи є у вертольотах автопілот. За словами експертів, автопілот у гелікоптерах все ж є, але є один важливий нюанс - вертольоти керуються зовсім іншою фізикою та системами керування, і для них автопілот - це радше помічник за лаштунками, а не "головний герой". 

Вас також можуть зацікавити новини: