
У світі деякі літаки настільки випереджають свій час, що лякають політиків більше, ніж ворожих пілотів, тому деякі так і не допускаються до польоту. Тому у WION назвали вісім скасованих винищувачів, які мали серйозний потенціал, проте так ніколи і не злетіли.
Bell XF-109
Цей винищувач був би найбільш неординарним бойовим літаком. Його задумали в 1959 році в США та розробили як надзвуковий, всепогодний винищувач-бомбардувальник та оборонний перехоплювач.
"Він мав два реактивні двигуни, встановлені на обертових капсулах на кожному кінці крила. Ці реактивні двигуни нахилялися вниз для зльоту або посадки. З максимальною швидкістю 2,3 Маха (2800 км/год - УНІАН) і дальністю польоту 2300 миль (3700 км - УНІАН) це була амбітна спроба. Але проєкт так і не вийшов за рамки макета, ВМС припинили фінансування, а за ними і ВПС", - підкреслили у матеріалі.
Камов V-100
Це плановий двогвинтовий бойовий вертоліт, який розробило радянське конструкторське бюро "Камов" у 1980-х роках. Цей літак мав інтегроване гарматне озброєння, що включало дві мобільні гармати АО-9 або одну стаціонарну АО-10.
"Немає детальної інформації про те, чому прототип так і не був запущений у серійне виробництво. Багато хто вважає, що розпад Радянського Союзу і економічні та політичні потрясіння, що настали після цього, призвели до скасування проєкту", - додали у виданні.

Яковлєв Як-141
Цей винищувач став втіленням найкращого та найяскравішого, що було в авіації Східного блоку. Його розробили наприкінці 1987 року. Літак був призначений для вертикального зльоту та посадки. Прототип розвивав максимальну швидкість 2 тисячі км/год. Однак програму було скасовано в серпні 1991 року через брак фінансування після розпаду СРСР.

British Aerospace P.125
Цей літак був концептуальним проєктом британського надзвукового літака короткого зльоту та вертикальної посадки. Його розробили у 1980-х роках, проте скасували вже у 1990-х.
"Він був частиною досліджень з пошуку заміни для Harrier або Jaguar. Але конструкція була занадто радикальною для масового виробництва", - пояснили у WION.

Convair Model 49
Таку незвичну модель задумали в США в середині 1960-х років, проте вона так і не вийшла за межі стадії проєктування.
"Він мав такі особливості, як закриті ротори, шарнірно-поворотну кабіну і важке озброєння, таке як кулемети, ракетні установки і навіть протитанкові ракети. Він злітав вертикально, як гелікоптер, і рекламувався як більш надійний і живучий, але зрештою від нього відмовилися через надто радикальний, інноваційний підхід і проблеми, пов'язані з технічним обслуговуванням", - зауважили у матеріалі.

Lockheed CL-1200
Літак, який задумали створити в середині 1960-х років, зрештою надихнув на розробку винищувача F-16. Він мав стати наступником F-104 Starfighter, а також планувалося, що він буде мати швидкість понад 3 тисячі км/год, максимальну висоту польоту - 18 тисяч метрів, дальність польоту - понад 3 тисячі кілометрів, а також бомбову вантажопідйомність - 1800 кг з радіусом ураження 675 км.
"Це була амбітна спроба розробити вдосконалений і економічно ефективний винищувач на базі F-104 Starfighter, але вона була скасована після того, як у листопаді 1970 року він програв конкуренцію винищувачу Northrop F-5", - зазначили у повідомленні.

Dassault Mirage 4000
Цей літак було створено на основі легендарного сімейства Mirage, який проклав шлях для винищувача Rafael. Його було розроблено у 1979 році для перехоплення та ударних місій.
"Він розвивав швидкість 2,3 Маха (2800 км/год) і міг досягти максимальної швидкості за 3 хвилини 50 секунд. Пізніше він був знятий з виробництва через високі витрати на розробку і виробництво та великий попит на реактивні літаки Mirage 2000 і Rafael", - підкреслили у виданні.

Lockheed RB-12
Ідея полягала в тому, щоб адаптувати літак-розвідник A-12 зі швидкістю 3600 км/год в бомбардувальник.
"Він мав поєднати титановий планер А-12, турбореактивні двигуни J-58, радар дальнього радіусу дії та ядерну ракету класу "повітря-земля". Він міг би проникати в радянський повітряний простір на великій швидкості і висоті і запускати бомби по цілях. Однак проєкт був скасований, оскільки балістичні ракети стали кращим методом бомбардування", - пояснили у WION.

Інші цікаві матеріали про авіацію
Раніше The Telegraph писав, що Британія створює новітній винищувач для атак по Росії. Йдеться про Tempest, який розробляється для далеких перельотів, перевезення великого корисного навантаження і техніки, і судячи з його розмірів, призначений для далеких місій углиб ворожої території.
"Більший літак означає більші паливні баки. Це означає більшу дальність польоту і більше корисне навантаження вибухових боєголовок. Розмір також дозволяє розміщувати зброю всередині, забезпечуючи гладку зовнішню поверхню, що ускладнює виявлення літака радаром", - розповіли у The Telegraph.
Раніше стало відомо, чи є у вертольотах автопілот. За словами експертів, автопілот у гелікоптерах все ж є, але є один важливий нюанс - вертольоти керуються зовсім іншою фізикою та системами керування, і для них автопілот - це радше помічник за лаштунками, а не "головний герой".