
Моряки Військово-морських сил Сполучених Штатів Америки мають чіткий алгоритм дій на випадок, якщо корабель втратить енергопостачання посеред моря.
Йдеться про стандартні процедури, частково описані в Системі інженерних операційних послідовностей (EOSS) ВМС разом з іншими протоколами. Однак деталі цих процедур не є загальнодоступними, акцентує Slash Gear. Ба більше, протокол відрізняється від корабля до корабля.
Що ж відбувається, коли корабель ВМС втрачає енергопостачання? Це можна зрозуміти на реальних прикладах.
Так, корабель USS Detroit втратив енергопостачання у 2020 році на шляху з Латинської Америки до Флориди. Тоді екіпаж негайно провів оцінку ситуації, щоб виявити джерело проблеми, але посеред відкритого моря зробити було можна мало що. Зрештою, корабель Detroit відбуксирували до порту.
Схожа ситуація сталася з USS Fitzgerald у 2017 році, однак обставини були набагато гіршими. Корабель ВМС США зіткнувся з торговим судном, і це спричинило раптовий блекаут на борту.
"У хаосі екіпаж поспішив провести аварійні роботи з ліквідації пошкоджень і рятування заблокованого персоналу. Хоча системи корабля не підлягали ремонту, морякам вдалося стабілізувати Fitzgerald і повернути його в порт в Йокосуці, Японія", – йдеться в матеріалі.
А в 2013 році небезпечну ситуацію пережив корабель USS Freedom. Тоді сталося відключення силової установки через перегрів дизельних генераторів. На щастя, повної втрати потужності судно не зазнало, але його маневреність знизилася. Під час інциденту автоматично спрацювали аварійні системи, і коли моряки спільно з технічними спеціалістами виявили проблему, нормальну роботу судна було відновлено. Вже наступного дня корабель ВМС США Freedom повернувся в порт для ремонту.
Як у ВМС США мінімізують ризики таких ситуацій
Повна втрата потужності на борту кораблів можлива, але ВМС США працюють над вирішенням проблеми за допомогою декількох генераторів, що можуть працювати одночасно.
"Таке паралельне функціонування дозволяє іншим генераторам ввімкнутися до того, як відбудеться перевантаження. Тож навіть якщо один генератор вийде з ладу, це не повинно призвести до повного відключення електроенергії на кораблі. Однак, якщо електроенергія все ж вимкнеться, аварійні системи призначені для підтримки найважливіших навантажень, включаючи комунікації", – пояснюють автори.
Примітно, що від проблем з електропостачанням страждати можуть навіть авіаносці. До прикладу, у 2013 році на легендарному кораблі USS Nimitz, сталася пожежа через коротке замикання. Тоді він перебував в Індійському океані.
Проблеми з турбінними генераторами знаходили і у двох найстаріших авіаносців США, які ще в строю. Мова про USS George Washington і USS John C. Stennis. На щастя, їх виявили під час переобладнання обох авіаносців перед поверненням до служби у 2024 році.
Раніше ми розповідали про найбільш смертоносний корабель ВМС США. Мова про авіаносець USS Gerald R. Ford, який може залишатися в морі протягом 25 років