В Україні схвалено підвищення податків, зокрема, нововведення торкнулися автозаправних станцій, і основний удар закон завдасть по АЗС, які слабо торгують у магазинах і не генерують додатковий прибуток, щоб включити його в новий податок.
Заправки-дискаунтери можуть піти на обман, щоб зберегти різницю в ціні з великими мережами АЗС, зокрема, не пробивати чеки чи вдатися до банального недоливу пального, розповів засновник логістичної групи компаній "Прайм", експерт паливного ринку Дмитро Льоушкін в інтерв'ю УНІАН.
"Маленькі АЗС будуть змушені ці гроші (авансові внески, - УНІАН) закладати собі у вартість. Відповідно, якщо заправка десь на трасі проливає 1,5-2 куба на день, то на місяць у них пролив 60 кубів. І 60 тисяч гривень потрібно заплатити. Дуже легко корелюються цифри - гривня на літр лягає додатково до витратної частини", - сказав аналітик.
Співрозмовник додав, що введення нового податку наближає вартість палива на заправках-дискаунтерах до вартості, яку встановлюють великі гравці ринку:
"Якщо, наприклад, на мережу не найнавороченіших заправок - умовно назвемо АЗС "Фактор", Marshal або "Авантаж" - їхали люди за нижчою ціною, і вони ще якось виживали, то зараз сенс їхати до них втрачається. Щоб ці заправки-дискаунтери вижили, для збереження цієї гривні зазору в ціні вони підуть на хитрощі, щоб тільки не підвищувати ціни на стелі. Інакше вони втратять усі продажі".
За його словами, умовно кажучи, якщо на АЗС Marshal паливо коштуватиме 54 гривні, а на WOG - 55 грн, людина може поїхати на останню заправку, переплатити гривню, оскільки їй там більше подобається. Льоушкін вважає, що якщо різниця буде у дві гривні, то покупець може ще й задуматися.
"Таким чином, щоб зберегти ось цю різницю, дельту між дискаунтером і преміум-заправкою, дискаунтерам доведеться звідкись цю гривню взяти. Взяти її можна тільки нечесним шляхом. Тут небагато варіантів: або не пробивати чеки, що, в принципі, і так уже багато хто робить, або просто підставляти "лівий" термінал - цим грішать не всі, але багато хто", - додав він.
Аналітик вважає, що зараз "грішитимуть ще більше". "Тобто ви приїжджаєте, розрахувалися карткою, гроші пішли на якусь фірму, яка не має жодного стосунку до цієї заправки. Відповідно, цей продаж пройшов повз касу", - пояснив експерт.
Крім того, вважає аналітик, різницю у вартості палива можна зберегти шляхом банального недоливу. "Налити вам не літр, а, умовно кажучи, на гривню менше. На гривню - це не так вже й багато, насправді, це виходить 2-2,5%. Зараз у стандарті за ДСТУ допускається недолив в 1%, і всі й так допускають 1,5-2 відсотки. Отже, недолив на всіх заправках буде до 5-6%", - сказав він.
Льоушкін додав, що, якщо людина на АЗС заправилася на 50 літрів, їй можуть недолити приблизно літр палива, але датчик бака цього не покаже.
Підвищення податків в Україні - що повідомлялося
10 жовтня Верховна Рада проголосувала за проєкт закону, яким передбачено історичне підвищення податків.
Згідно з документом, АЗС щомісяця зобов'язані платити авансові внески з податку на прибуток за кожне місце роздрібної торгівлі пальним. Платити гроші потрібно не пізніше 10 числа кожного місяця.
Варто зазначити, що сума податку залежить від того, чи є на автозаправці магазин, у якому продають тютюнові вироби та алкоголь, а також частка продажів скрапленого газу.