На Укртрансбезпеку чекає перезавантаження

Міністерство інфраструктури України починає перезавантаження Держслужби безпеки на транспорті (ДСБТ, Укртрансбезпека). Зараз йдеться про три ключових напрямки — кадрове перезавантаження, цифровізація та допомога міжнародних партнерів.

Плани реформування Укртрансбезпеки обговорили на круглому столі, повідомляє Мінінфраструктури України у Facebook.

"Негатив на ринку накопичувався роками — ми розуміємо, що лише системні зміни зможуть змінити це ставлення. Завдання, які стоять перед нашою командою на найближчі пів року доволі чіткі: максимальна автоматизація державних сервісів, нова кадрова політика та тісна робота з нашими міжнародними партнерами", — сказав заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм.

Відео дня

На Укртрансбезпеку чекає перезавантаження

Робота Укртрансбезпеки в останні роки, на думку Найєма, є свідченням, як доволі швидко через кадровий голод, брак фінансування та політичної волі може знищуватися зсередини одна із ключових державних інституцій у сфері перевезень.

При цьому у МІУ, за його словами, не вигадують власних шляхів і не експериментують, а використовують досвід розвинутих країн, конкретні рішення та ініціативи, які вже продемонстрували свою ефективність.

Штат інспекторів Укртрансбезпеки буде збільшено вдвічі, а їх зарплата, яка наразі становить 6-7 тисяч гривень, підвищена мінімум до 15 тисяч гривень на місяць. Відбирати нових інспекторів будуть за конкурсом, який стартує до кінця жовтня. На дорогах вони повинні з’явитись влітку 2022 року. Від кандидатів вимагають наявність вищої освіти та готовність розвиватись та навчатись, працювати на спільний результат.

На Укртрансбезпеку чекає перезавантаження

Метою цифровізації послуг Укртрансбезпеки є мінімізація людського фактору у прийнятті рішень та корупційних ризиків.

Наприкінці літа було запущено новий кабінет перевізника ШЛЯХ, у якому вже реалізовано систему замовлення та обліку дозволів на міжнародні вантажні перевезення.

До кінця 2021 року планується почати розробку та впровадження програмних компонентів, які необхідні для виконання функцій Укртрансбезпеки. Серед них: системи онлайн розподілу ЄКМТ; створення програмного забезпечення для контролю за рухом та виконанням постанов (E-Decision); створення електронного Держреєстру сертифікатів відповідності транспортних засобів тощо.

Усі системи та інструменти будуть розроблені за рахунок коштів спеціального фонду державного бюджету, отриманих від Європейського Союзу.

Плани щодо реформування Укртрансбезпеки підтримали представники Європейського Союзу, Світового банку, Європейського інвестиційного банку, IDLO, Європейської бізнес асоціації та Асоціації міжнародних автоперевізників.

Нагадаємо, у 2020 році в Україні стартувала масштабна інфраструктурна програма Президента Володимира Зеленського "Велике будівництво", у рамках якої по всій країні зараз оновлюються дороги, у тому числі і для комфортного та безпечного транзиту через Україну.