З 1 січня набирає чинності Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо поліпшення адміністрування і перегляду ставок окремих податків і зборів" (№2628-VIII від 23.11.2018 р.). Зокрема, передбачено внесення змін до ст. 8 (Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості) Закону України "Про захист прав споживачів".
Згідно з цією статтею, споживач може протягом встановленого гарантійного строку вимагати від продавця (аптечного закладу) повернення сплаченої за товар грошової суми або заміну товару на такий же товар або на аналогічний з числа наявних у продавця (аптечного закладу), передає DT.UA.
Читайте такожУкраїнцям порадили, як вберегти печінку під час новорічних свят
У свою чергу, продавець (аптечна установа) зобов'язаний прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги.
За словами Олексія Соловйова, екс-голови Держлікслужби україни, доктора медичних наук, доктора фармнаук, термін придатності лікарських засобів (гарантійний строк) може становити навіть більше п'яти років. Це означає, що протягом цього періоду споживач потенційно може повернути товар, придбаний в аптеці.
"Що ж може статися з лікарським засобом за цей час? Насамперед, слід згадати, що такі специфічні товари, як лікарські засоби, для стабільності фізико-хімічних властивостей під час зберігання вимагають захисту від світла, вологи, випаровування, дотримання температурного режиму, захисту від дії газів навколишнього середовища, — зазначає експерт. — У цьому контексті незрозуміла роль держави, яка повинна гарантувати споживачам обіг якісної продукції на ринку. А це, в свою чергу, формуватиме зростання недовіри як до системи контролю якості, так і до всіх учасників обігу ліків".
Раніше повідомлялося, що з початку року ціни на ліки в Україні зросли в середньому на 5,1%. Найбільше - на антибіотики.