Великий адронний колайдер / REUTERS

Коли в 2012 році вперше вдалося виявити бозон Хігса, всі були у захваті. А за відкриття навіть була присуджена Нобелівська премія з фізики.

Ця елементарна частинка доповнила так звану «стандартну модель», найкращу теорію людства про розуміння природи на елементарному рівні. Тепер вчені CERN, які працюють з Великим адронним колайдером, помітили незвичний стрибок певної енергії в даних. Це знову викликало захват багатьох фізиків у сфері елементарних частинок. Однак, тепер вони водночас відчувають і певну тривогу.

Читайте такожКолайдер може стиснути Землю в суперщільну кульку

Про це пише Newsweek, додаючи, що на відміну від бозона Хігса, який підтвердив наше розуміння фізичної реальності, нова вірогідна часточка якраз погрожує зруйнувати всі сучасні уявлення. Під час експериментів у Великому адронному колайдері вчені зіштовхують протони між собою, виявляючи докази існування нових екзотичних часточок через виявлення незвичних структур з добре відомих частинок, таких як фотони чи електрони. Все тому, що важкі і «невидимі» частинки, такі як бозон Хігса, часто нестабільні і розпадаються на легші утворення, які простіше виявити. Тому можна шукати такі частинки у експериментальних даних, щоб розрахувати, чи не було їхнє утворення результатом розпаду чогось важчого. Таким чином, команда Великого адронного колайдера виявила багато нових елементів, які лише доповнювали стандартну модель.

В новому ж дослідженні був задіяний також CMS-детектор, який фіксує пари мюонів – відомих частинок, схожих на електрони, але з більшою масою, які легко виявити. Вчені проаналізували їхні енергії і напрямки. Однак, виникло питання: чи ці часточки утворилися через розпад єдиної батьківської? І якщо так, тоді яка маса була у первинної сутності?