Чумацький шлях не такої форми, як люди уявляли  / фото ESA/Hubble & NASA

Галактика Чумацький шлях – не плаский диск, яким її вважали раніше. Аналіз найбільш яскравих зірок у ній показав, що вони не розташовані на пласкій площині, як показано в підручниках з астрономії чи науково-популярних книгах.

Астрономи з Варшавського університету стверджують, що галактика має викривлену форму через взаємодію з іншими галактиками поблизу, — пише BBC. Нова тривимірна мапа була опублікована у журналі Science.

Читайте такожАстрономи з’ясували, коли Чумацький шлях поглинув іншу галактику

Популярне зображення Чумацького шляху як плаского диска засноване на спостереженні 2,5 мільйони зірок з 2,5 мільярди тих, які вірогідно наповнюють галактику. Тож її художнє зображення – це грубе узагальнення реальної форми, — каже доктор Дорота Шкроврон.

«Внутрішня структура й історія Чумацького шляху досі не з’ясована частково тому, що надзвичайно важко виміряти відстані між зірками в зовнішніх регіонах галактики», - пояснила вона.

Щоб скласти більш точну картинку, Шкроврон і її колеги виміряли відстані між найбільш яскравими зірками у галактиці, які називають Цефеїдами. Це масивні молоді зірки, які горять в сотні, якщо не тисячі разів яскравіше, ніж Сонце. Вони настільки яскраві, що їх можна спостерігати навіть на окраїнах галактики.