NASA

Дослідження опубліковано в двох статтях в журналі Nature, передає Лента.ру.

Вчені виявили в надрах кори під Тихим, Атлантичним та Індійським океанами високий вміст ізотопів Fe-60. Ці частинки потрапили на Землю понад мільйон років тому після вибухів наднових зірок. Опублікована астрофізиками стаття описує місце і час вибухів.

Читайте такожАстрофізики пояснили можливу відсутність суперземлі в Сонячній системі

Одна наднова вибухнула 2,3 мільйони років тому і була в 9,2 рази важчою за Сонце. Друга вибухнула 1,5 мільйони років тому і була у 8,8 разів масивніше Сонця. Обидві події, за оцінками вчених, відбулися на відстані 60-130 парсек (196-424 світлових років) від Землі.

Міжнародна команда зібрала 120 зразків з дна океанів. Дані вчених охоплюють останні 11 мільйонів років. На відміну від стабільного Fe-56, ізотоп Fe-60 має період напіврозпаду, що дорівнює 2,6 мільйона років. Такі ізотопи, о збереглися на Землі, мають інопланетне походження.