Сучасні уявлення про географію суперконтиненту Колумбія (Нуна), близько 1,6 млрд років тому / wikipedia.org

В Австралії нещодавно були виявлені мінерали, які дозволяють пов'язати її – або, принаймні, її частину, – з узбережжям Канади.

Схоже, що 1,7 млрд років тому найменший континент був ще меншим, а його північний схід був частиною сьогоднішньої Північної Америки. Про це вчені пишуть у статті, опублікованій в журналі Geology, передає Naked Science.

Насправді знахідка не стала таким вже великим сюрпризом для фахівців. Гіпотези про зв'язок двох континентів з'явилися ще в 1970-х. Тоді вчені припустили, що в суперконтиненті Родинія, який існував між 1,1 млрд і 750 млн років тому й об'єднував всю сушу Землі, вони сусідили. Однак багато деталей влаштування Родинії залишаються предметом дебатів, а зараз взагалі йдеться про ще більш ранній час.

У штаті Квінсленд на північно-східній частині Австралії, поблизу Джорджтауна, геологи знайшли дуже незвичні для цієї місцевості мінерали циркону. Відкладення, датовані віком 1,65–1,7 млрд років, виявилися схожими не на пізніші "австралійські" циркони, а на ті, що виявляються на протилежному боці Землі – в Канадському щиті, який охоплює майже весь північний схід Північної Америки й Гренландію. Цей період відноситься до часу існування попереднього суперконтиненту Колумбія.