Методи італійських мафіозі, можливо, мають дуже давнє коріння / фото ua.depositphotos.com

У Франції археологи виявили поховання часів неоліту, де практикували ритуальні вбивства за методом, схожим із практиками італійських мафіозі. Доповідь за результатами розкопок і вивчення знайдених артефактів опубліковано в журналі Science.

Кілька землеробських поселень, датованих приблизно 4250-3500 роками до нашої ери були знайдені в долині річки Рона - на південному сході Франції. Під час розкопок знайдено безліч типових об'єктів - зерносховища, зламані жорна, кераміку, кістки тварин тощо.

Але основну увагу вчених привернули сліди ритуальних жертвоприношень - як тварин, так і людей. Так, під одним із зерносховищ археологи виявили яму зі скелетними останками трьох дорослих жінок. І якщо одна з них була похована у звичайній позі на спині, то дві інші - у сильно зігнутому вигляді.

science.org

Саме зерносховище, під підлогою якого знайшли рештки, було прикрашене зображеннями сонцестоянь і знарядь землеробства. Зіставивши всі знахідки, група вчених дійшла висновку, що жінок принесли в жертву в межах ритуалу, покликаного гарантувати гарні врожаї.

На думку авторів дослідження, жінок поклали обличчям донизу, після чого їх сильно вигнули назад, прив'язавши мотузку до шиї і щиколоток так, щоб натяг мотузки повільно їх душив. Щоб посилити натяг мотузки, до неї прив'язали важке каміння. Зв'язані таким чином жертви повільно помирали в ямі, або на поверхні, звідки їх поклали в яму вже мертвими. Також можливо, що їх засипали землею в такій позі ще живими.

Варіанти пози при ритуальній страті таким способом / ілюстрація science.org

Археологи зазначили, що цей спосіб ритуального вбивства дуже схожий на страту incaprettamento, яку практикували італійські мафіозі для залякування своїх ворогів.

Здивовані знахідкою, автори роботи проаналізували вже наявні дані щодо інших неолітичних стоянок із різних регіонів Європи. У результаті вони знайшли ще 14 археологічних об'єктів, де ймовірно практикувався подібний метод ритуальної страти.

Однак дослідники вважають, що навряд чи люди епохи неоліту використовували настільки жорстокий спосіб вбивства для залякування. Усі подібні випадки в стародавньому світі мають явний стосунок до сільськогосподарської діяльності. Відповідно жителі неолітичних поселень навряд чи сприймали ритуал, як явне вбивство.

Інші матеріали про археологічні знахідки

Як писав УНІАН, вікінги могли практикувати модифікацію тіла як "обряд ініціації". Тривалий час вважалося, що татуювання були єдиною формою постійної модифікації тіла в Скандинавії в той період. Але в останні роки дослідники задокументували докази двох інших форм модифікації тіла епохи вікінгів.

Також ми розповідали, що в зубах людини, яка жила 4000 років тому, виявили бактерії, що викликають карієс. Дослідники заявили, що їхня робота допомагає пролити світло на те, як людська дієта розвивалася протягом століть.