Томіленко розповів про негативні наслідки від правок до законопроекту 4212 / фото radiosvoboda.org

У Національній спілці журналістів України висловили занепокоєння можливими наслідками для медіасфери після ухвалення поправок до законопроекту 4212 щодо додаткових заборон на рекламу.

Про це у Facebook повідомив голова НСЖУ Сергій Томіленко.

Він уточнив, що правки передбачають заборону на рекламу тютюну та алкоголю в усіх видах медіа.

Відео дня

"Варто зазначити, що за оцінками експертів Всеукраїнської рекламної коаліції, після запровадження заборон загальний обсяг рекламного ринку України скоротиться на 10-15%. В умовах економічної кризи, яка спричинена пандемією COVID-19, дуже багато медіа, особливо в регіонах, опинилися на межі виживання. Через локдауни бізнеси значно скоротили свої рекламні бюджети. Згідно з даними опитування НСЖУ, 86% редакцій українських медіа наголошують, що за останній рік суттєво втратили свої рекламні доходи", - пише Томіленко.

Він пояснив, що подібна різка заборона для ЗМІ доступу до коштів може призвести до катастрофічних наслідків.

"Незалежні медіа припинятимуть свою діяльність, а їх аудиторія залишиться без надійного джерела правдивої інформації. В умовах активної інформаційної війни такий крок може стати суттєвим послабленням позицій в захисті інформаційного простору", - наголосив він.

"Національна спілка журналістів України безумовно підтримує курс, спрямований на збереження здоров’я нації, але вкотре наголошує, що рішення, які можуть суттєво вплинути на медіасферу, варто приймати лише після консультацій із авторитетними представниками нашої галузі", - заявив керівник НСЖУ.

У Спілці закликали владу відкласти розгляд резонансних правок та розпочати процес спільного напрацювання механізму поступового скорочення обсягів реклами тютюнових виробів та алкоголю в медіа із запровадженням економічних заходів з підтримки ЗМІ.

Томіленко також перерахував, що саме передбачають правки до законопроекту:

  • Заборону на будь-яку згадку про алкоголь і будь-яку тютюнову продукцію в мережі;
  • Заборону для виробників на поштову та sms-розсилку про свою продукцію;
  • Тютюновим компаніям заборонять співпрацювати з громадськими організаціями і ставати спонсорами будь-яких заходів;
  • Також тютюнові компанії не зможуть проводити благодійні акції;
  • Заборона на контракти з ресторанами, барами, торговими мережами, ЗМІ;
  • Спонсорування теле - і радіо-передач;
  • Заборона видимого розміщення тютюнових виробів у місцях роздрібної торгівлі.