Окупанти обладнують свої ФАБи самоліквідаторами / скріншот з відео

РФ дооснастила свої фугасні авіаційні бомби з комплектами УМПК, які перетворюють їх у плануючі, самоліквідаторами, або детонаторами відкладеної дії. Як пояснюють аналітики Defence Express, ці детонатори підривають боєприпас, що не розірвався через контакт з поверхнею, через певний час. Тому ворожа бомба, яка не розірвалась, цілком може становити значну небезпеку.

Про один з таких випадків розповідає український  фахівець та консультант у галузі радіотехнологій  Сергій Бескрестнов ("Сергій Флеш"). За його словами, у, як мінімум, одному відомому випадку ФАБ-500 з комплектом УМПК впала приблизно о 10:30, але здетонувала лише близько 15:00 з 5-годинною затримкою. 

"З боку Defense Express зазначимо, що додавання таких механізмів самоліквідації може бути пов'язано з тим, що часом УМПК, можливо через пологий контакт з ґрунтом, не вибухають. Водночас всі бомби таких типів мають можливість встановлення двох підривачів - у носовій та хвостовій частині". – пишуть експерти.

Відео дня

Тож встановлення механізмів самоліквідації на фугасні авіабомби є цілком можливим паралельно зі стандартним контактним підривачем, і таке нововведення ворога є доволі небезпечним та ускладнює розмінування таких бомб, адже таймери на вибухівці бувають лише у кіно, підкреслюють експерти.

Водночас у Defense Express додають, що якість виготовлення УМПК інколи призводить до того, що вони падають ще на окупованій території.

ФАБи на фронті

Останнім часом росіяни почали активно застосовувати надпотужні півторатонні бомби ФАБ-1500М54, оснащені модулями планування. Тому експерти все частіше кажуть про необхідність нових винищувачів, які могли б збивати їх носії. 

Також повідомлялось, що російські УМПК отримали нові антени, які можуть ефективно придушувати системи радіоелектронної боротьби.

Також с тало відомо, що росіяни з лютого  розпочали масове виробництво тритонних авіаційних бомб ФАБ-3000. Сама по собі ФАБ-3000 є некерованою бомбою, яку розробили ще в СРСР. Чи будуть її оснащувати новим модулем керування - невідомо. 

Вас також можуть зацікавити новини: