Ілюстрація REUTERS

Оцінна вартість газотранспортної системи України становить близько 34,5 млрд грн за умови відсутності транзиту через територію України з 2020 року.

Читайте такожЙмовірність підписання нового контракту з «Газпромом» з кожною хвилиною зменшується до нуля - Коболєв

Про це повідомив голова НАК «Нафтогаз України» Андрій Коболєв на конференції, присвяченій відокремленню ГТС.

Відео дня

«Тут (на слайді - УНІАН) ми наводимо оцінну вартість держмайна (ГТС України - УНІАН), яке було оцінено незалежним, ліцензованим, професійним оцінювачем - міжнародною компанією з «великої четвірки». На превеликий подив, чомусь немає цифри в 300 млрд дол., навіть немає цифри в 30 млрд дол., а є цифра 34 млрд грн», - сказав Коболєв.

Він зазначив, що ця вартість була визначена доходним методом, тобто це оцінка того економічного ефекту, який може принести власнику ГТС, враховуючи базове припущення про функціонування ГТС у найближчому майбутньому.

«Головним припущенням, яке зробило цю цифру настільки меншою від того, про що так люблять говорити деякі політики, - це відсутність транзитного контракту з «Газпромом», а також їх заяви і наміри не продовжувати транспортувати газ через Україну», - сказав голова «Нафтогазу».

«Це та цифра, яка більш-менш відображає реальну вартість ГТС, якщо її не використовуватимуть в транзитному режимі, але використовуватимуть у режимі транспортування газу споживачам», - додав він.

Як повідомляв УНІАН, в 2016 році Кабінет міністрів ухвалив рішення про створення нової компанії - оператора ГТС - акціонерного товариства «Магістральні газопроводи України». У той же час менеджмент Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України» створив у структурі діючої держкомпанії «Укртрансгаз» нову філію - «Оператор ГТС України».

З 1 січня 2020 року «Оператор ГТС України» буде відокремлений від групи НАК «Нафтогаз України» в рамках анбандлінга і переданий в управління держкомпанії «Магістральні газопроводи України» (МГУ), підпорядкованої Міністерству фінансів України.