Ілюстрація REUTERS

Згідно з дослідженнями цього року, споживчі настрої українців відчутно коливалися. Зокрема, за інформацією Info Sapiens, індекс споживчих настроїв українців у березні 2019 року порівняно з лютим знизився на 1,7 пункту – до 65,3 за 200-бальною шкалою. А ось у квітні він знову піднявся, та ще й до 71,6.

Читайте такожОдин з ключових кредиторів України прогнозує уповільнення інфляції у країні

Нагадаємо, що індекс споживчих настроїв – це яскравий індикатор, який відображає споживчу впевненість українців. Виходячи з цього індексу видно, як населення ставиться до поточної економічної ситуації в країні і чого чекає від майбутнього, пише "Сьогодні".

Відео дня

Політична та економічна ситуація в країні дуже сильно позначаються на тому, як і що купують українці. У той час, коли споживчі настрої зростають, українці починають робити більше великих і дорогих покупок, не обмежуючи себе простим мінімумом.

Більшу частину своїх доходів українці витрачають на їжу та оплату комунальних послуг. Цікаво зазначити, що структура витрат відрізняється в міській і сільській місцевостях. Якщо в місті домогосподарства витрачають на продовольчі товари та харчування поза домом 52,3% від усіх своїх витрат, то у сільській місцевості цей показник становить 44,3%. Що стосується непродовольчих товарів, то сільські домогосподарства витрачають на них 28,3%, а міські – 21,3%.

Нещодавно Державна служба статистики опублікувала дані про товарну структуру внутрішньої торгівлі підприємств України за минулий 2018 рік. Тут показується, скільки і чого було продано підприємствами в країні. У 2017 році споживачі на продукти харчування витратили 233,2 млрд грн – 38,8% від усіх видатків, а вже в 2018 р. витрати на харчування збільшилися до 43,3% — практично до 290 млрд грн.

Найпопулярнішими стали кондитерські вироби, молочна продукція, м'ясо птиці, ковбаса і сало, а також пиво. Зокрема, магазини продали за 2018 рік: кондитерських виробів, включаючи морозиво, на 22 млрд грн, що становить 3,3% від загального товарообігу; молока і молочної продукції на 17,6 млрд грн – 2,6%; м'яса птиці – на 16,5 млрд грн і 2,5%; копченого м'яса, ковбас – на 15,4 млрд грн і 2,3%: пива – на 15,4 млрд грн, що становить 2,3%.

Цікаво відзначити, що в 2017 році всі ці витрати становили в середньому на 3-5 млрд грн менше, ніж у 2018 році.

На непродовольчі товари українці витратили в 2018 році 378,7 млрд грн. Тут головною статтею витрат залишаються фармацевтичні товари, яких українці купили минулого року на 65,5 млрд грн, що на 10,3 млрд грн більше, ніж роком раніше. Такий показник становить цілих 9,8% від загальних витрат.

На другому місці розмістилися автомобілі і автотовари, на які українці витратили 48,4 млрд грн – 7,3%, минулого року цифра була трохи меншою – 47,5 млрд. Багато витрачається на бензин – 27,6 млрд. Правда, в 2017 році ці витрати були значно вищими і становили 36,7 млрд грн.

Зате зросли продажі косметики і парфумерії – якщо в 2017 році цих товарів було продано на 20,6 млрд грн, то в 2018 році – на 23,7 млрд грн. І стабільне зростання показують будматеріали і металеві вироби – з 20,2 млрд грн до 23,3 млрд грн.

Значну частину витрат українців становлять такі категорії, як побутова техніка – 21,3 млрд грн, одяг, домашній текстиль – 15,6 млрд грн, і побутова хімія – 14,1 млрд грн

Як повідомляв УНІАН, інфляція в Україні в квітні 2019 року в річному вираженні зросла до 8,8% у річному вимірі. Найбільше зростання цін зафіксоване на овочі – 47,1%.

Державний бюджет України на 2019 рік заснований на макроекономічному прогнозі зі зростанням реального ВВП на 3% за інфляції 7,4%.

Національний банк України прогнозує в 2019 році уповільнення інфляції до 6,3%, Міжнародний валютний фонд і Світовий банк – до 7,3%.

Згідно з консенсус-прогнозом опитаних УНІАН експертів, в поточному році в Україні очікується уповільнення темпів зростання споживчих цін до 7,2%.