Фото Укрінформу

Вони звинувачують митників в участі у конкурентних війнах і корупційних схемах.

На Одеській митниці завдяки штучним перешкодам заблокована робота легального українського бізнесу, а бізнес і бюджет несуть суттєві збитки. Експедитори звинувачують митників в участі у конкурентних війнах і корупційних схемах. Підприємці заявляють, що їх змушують платити хабарі, хоча ніяких порушень в митному оформленні товарів митники не виявляють, і створюють штучні перешкоди у роботі на користь монополіста. Про це заявила представник ТОВ «Макотрейдинг», компанії, що надає митно-брокерські, експедиторські послуги, під час прес-конференції, що відбулася у національному інформаційному агентстві «Укрінформ», від імені експедиторських компаній на Одеській митниці.

Як заявляє Вікторія Пикшрене, на сьогоднішній день кожен 10-й контейнер, який виїжджає з одеської митниці, підлягає відбору зразків, повного розвантаження товару з контейнера на склад і назад. «Команди, кого саме «кошмарити» з метою отримати фінансову винагороду від експедитора за прискорення оформлення, надходять рядовим інспекторам від керівництва митниці в телефонному режимі. Як стверджують експедитори, сума хабара за один контейнер з товаром, за яким все одно не побачать жодних порушень митних, становить 200 - 300 доларів. Збитки від псування товару і простоїв для експедиторів суттєво більші.

Експедиторські компанії вважають, що за схемами на Одеській митниці стоять дві групи посадових осіб. Одна з них - Олександр Домніч, в. о. директора Департаменту організації протидії митним правопорушенням і міжнародної взаємодії, разом зі своїми колегами Сергієм Недоренком і Олегом Павлишиним. Вони почали операцію «Бастіон», яка є підставою для вивантаження ще більшої кількості контейнерів. «Схема дуже проста: штучно створити проблему для бізнесу, а потім вимагати заплатити за її рішення. Якщо ж «винагорода» не сплачується, контейнери свідомо затримуються, товар вивантажується на рампу, псується і розкрадається», - розповіла Вікторія Пикшрене.

Друге угруповання, за словами Вікторії Пикшрене, очолює одеський бізнесмен, який пролобіював призначення свого партнера по бізнесу на посаду начальника Одеської митниці - Володимира Передерія. Тут створюються штучні проблеми для всіх контейнерів з тканинами. Ця схема була легалізована спеціальним листом, який вводить процедуру, якої немає ні на одній митниці жодної країни світу: повторно вивантажувати з контейнерів фактично на землю і описувати всі окремі рулони тканини, брати зразки з кожного шматка товару і направляти на обстеження до лабораторії. Через це пошкоджується товар, який втрачає товарний вигляд, і стає неможливим його реалізація за повною вартістю. Таким чином легальний український бізнес усувають з ринку на користь монополіста, який вже контролює 90-95% цього ринку.

Зараз експедитори очікують відповіді на своє звернення, направлене до Міністерства фінансів України. Якщо ситуація не зміниться, через тиждень на повторній прес-конференції ці заяви підтвердять та інші експедитори, які працюють на Одеській митниці.