Фото УНИАН

Одне з чотирьох українських океанських суден - «Іван Голубець» - змінило кіпрського фрахтувальника на латвійського і буде транспортовано з вод Нової Зеландії в акваторію Марокко, Мавританії або Гренландії, повідомила прес-служба Державного агентства рибного господарства з посиланням на голову відомства Ярему Коваліва.

«У березні судновласник – держпідприємство «Сервіс» –  підписало договір фрахту по судну « Іван Голубець» (великий автономний морозильний траулер - УНІАН) з новим латвійським фрахтувальником - провідним рибопромисловим оператором Прибалтики», - йдеться в повідомленні.», - йдеться в повідомленні.

Як відзначили в прес-службі, новий фрахтувальник змінить район промислу судна з Нової Зеландії на ближчий до Україні - Марокко, Мавританію або Гренландію. Вартість транспортування до нового регіону промислу може досягти 1 млн дол., ці витрати лягають на плечі фрахтувальника.

Відео дня

У Держрибагентстві повідомили, що в рамках нового договору збільшено розмір фрахтового платежу на 33%, проте не уточнили суму фрахту. Прес-служба зазначила, що пошук нового фрахтувальника Україна почала минулого року.

«Колишній фрахтувальник (кіпрська компанія «Бьютфул Скінері» - УНІАН) повідомив нам, що не отримав квот і не планує продовжувати договір фрахту. Ми повинні були оперативно шукати альтернативу, інакше судно чекав «простій» в порту Нової Зеландії вартістю до 240 тис. дол. в місяць», - цитує прес-служба главу Держрибагентства.

У відомстві зазначили, що латвійський фрахтувальник проявив інтерес до приватизації судна, якщо Україна вирішить її проводити.

Читайте такожТурецький суд не визнав російську "націоналізацію" українського танкера "Таманський"

Як повідомляв УНІАН, океанський рибальський флот України в 2015 році, вперше з 1997 року, приніс прибуток, який становив 19 млн грн (понад 700 тис. дол.), з яких 9,5 млн грн складуть дивіденди державі.

«Бьютфул Скінері» фрахтує ще два українських судна. Раніше в інтерв'ю УНІАН Ковалів повідомляв, що Держрибагентству достовірно не відомо, хто володіє кіпрською компанією-фрахтувальником. По трасту цю компанію представляє юрист. Протягом останніх 12 років вся сума фрахту, яку Україна отримувала від фрахтувальника, йшла на погашення кредиторської заборгованості власників суден. При цьому фрахтувальник і кредитор - це одне і те ж юридична особа. Держрибагентство готує відповідне звернення в правоохоронні органи.

Україна за роки незалежності втратила понад 220 великотоннажних суден, або 95% океанського флоту, основна частина якого була незаконно реалізована для погашення фіктивної кредиторської заборгованості. У 1991 році Україна володіла понад 230 океанськими судами. У 2015 році їх кількість скоротилася до 11, з яких тільки 4 перебувають у державній власності: «Капітан Русак», «Іван Голубець», «Олексій Слободчиков» і «Професор Михайло Александров».