Фото ua.depositphotos.com

Якщо "Укрзалізниця" підвищить тариф на перевезення, це призведе до подальшого скорочення обсягів перевезень, а також призведе до ще глибшого занурення економіки у кризу. Про це заявив економіст Юрій Смелянський.

"Так, за цей рік розвинулася інфляція. Але питання в тому, що об'єми вантажних перевезень впали, тому що економіка зупинилася. Але через те, що вони піднімуть тарифи, економіка не прискориться, а навпаки! Тут уже питання до влади, бо "Укрзалізниця" — це власність держави. Чого бажає державна влада: прискорити економіку чи занурити її ще глибше, щоб уже не оговталася?", — зазначив він.

За його словами, підняти тарифи на вантажні перевезення означає вплинути на зростання ціни надалі, тобто на прискорення інфляції.

Відео дня

"Чим більший тариф, тим більша буде ціна. Це пряма залежність. Чим більша інфляція, тим менший споживчий попит, бо споживчі можливості в нас теж стають усе меншими й меншими у населення. Тобто ми, по суті, таким чином пригнічуємо економічну активність. І вона стає все гіршою й гіршою, економіка все більше й більше сповільнюється. Ми й так не те що на межі, а вже пройшли ту межу", — підкреслив експерт.

На його думку, свій вплив на економічний стан зробила не лише війна, але й "деякі державні рішення".

"Чим менше виробництва, тим менше податків. А де взяти більше, якщо приходить менше? У деякому сенсі це конфлікт економічних інтересів — коли на першому плані начебто прості варіанти рішення (підняття тарифів, збільшення податків), а на іншому плані — питання в тому, чи отримаєте ви бажане", — пояснив економіст.

Як відомо, АТ "Укрзалізниця" має намір з початку 2024 року підвищити тарифи на залізничні вантажні перевезення орієнтовно на 20%. Хоча влітку 2022 року в оперативному порядку та без належних консультацій з бізнесом вантажні залізничні тарифи були підвищені відразу на 70%.

У свою чергу, директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк заявив, що "Укрзалізниця" постійно намагається власну неефективність та витрати, які в неї постійно збільшуються, перекласти на ринок через механізм підвищення тарифів. Але замість цього компанії необхідно працювати над пошуком нових клієнтів, покращенням якості перевезень та нарощенням бази вантажообігу.