Росія хоче зробити так, щоб маршрут китайського проекту через Україну був невигідним / Фото mtu.gov.ua

Китайський проект «Шовковий шлях» отримає ланку, якої йому бракувало. В Росії почали будівництво автомагістралі, яка буде простягатися від російського кордону з Казахстаном до Білорусі. Цей проект повинен стати важливою частиною транспортного коридору між Китаєм і Західною Європою.

Після завершення побудови він повинен стати головною нервовою системою економічного проекту «Єдиний пояс, єдиний шлях». Він буде починатися в китайському порту Льяньюньган в Жовтому морі, простягатиметься вздовж найбільшої швидкісної дороги «Льяньюньган-Хоргос» до сухого порту «Хоргос» на кордоні з Казахстаном. Звідси коридор пройде через територію Росії в напрямку Західної Європи, — пише Forbes.

Загалом проект повинен об’єднувати автомобільні, залізничні й повітряні транспорті вузли в одну екосистему, яка може призвести до економічної революції в Центральній Азії й змінити те, як товари доставляються між Китаєм і Європою. За ідеальних умов, вантажівкам знадобиться лише 11 днів, щоб привезти вантажі на європейських ринок. Це зробить «Шовковий шлях» найшвидшим транспортним проектом.

Відео дня

Читайте такожКонтейнерний поїзд між Китаєм та ЄС запустять через Україну - Омелян

Однак, проект викликає занепокоєння через свою геополітичну роль. Експерт Центру стратегічних і міжнародних досліджень Джонатан Хіллман вказує на те, що маршрут нової автостради, яка буде проходити через територію Росії, повністю обминає Україну.

«Це посилить низку російських транспортних проектів, які обмежують сполучення між Україною і Сходом», - зауважив експерт.

В політичних мотивах за лаштунками транспортних маршрутів і в спробах країн натиснути на своїх ворогів за допомогою масштабних інфраструктурних проектів немає нічого нового. І «Шовковий шлях» не став виключенням. Приміром, залізничний маршрут «Баку-Тбілісі-Карс» в рамках проекту дивним чином оминає Вірменію, відрізаючи її від своїх сусідів і викидаючи її з потоку вантажів у Євразії.

Читайте такожРосія дозволила транзит українських товарів, але тільки з пломбами ГЛОНАСС

Хіллман також вказує на те, що Росія може покращити майбутнє китайського проекту, скасувавши кричущі торговельні перешкоди у Євразійському союзі. Адже найбільша проблема для «Шовкового шляху» - це не прогалини в транспортних маршрутах, а російські санкції проти імпорту і транзиту багатьох товарів, які можна було б доставляти з Китаю в Європу наземними шляхами. Власне, це додає привабливості коридору, який оминає територію Росії.