поліс

З 21 вересня 2019 року набирає чинності розпорядження Нацкомфінпослуг, згідно якого страховий захист за полісами ОСЦПВ (обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів) збільшується на 30%.

Одним з найголовніших для автовласників нововведень є те, що тепер страхові компанії зможуть виплачувати потерпілим більше, ніж раніше. Приміром, якщо до цього часу закон визначав максимальну виплату за пошкоджене авто у розмірі 100 тисяч гривень, то тепер ця сума збільшилася до 130 тисяч гривень.

Відео дня

При цьому новий ліміт відповідальності за шкоду, заподіяну життю та здоров'ю потерпілих складатиме максимально 260 тисяч гривень проти 200 тисяч гривень до цього часу.

Ще одним важливим нововведенням стало коригування ряду коефіцієнтів, від яких залежить вартості страховки. Зокрема, водії електромобілів тепер можуть отримати знижку 10%.

Водночас власникам автомобілів з іноземною реєстрацією доведеться заплатити за страховку в кілька разів більше. Так, коефіцієнт 4 для автомобілів на єврономерах змінився на діапазон 5-10.

Крім того, зазнав змін принцип визначення територіального коефіцієнту. Тепер замість місця реєстрації транспортного засобу при страхуванні буде враховуватися місце проживання чи реєстрації власника автомобілю.

Крім того, відтепер оформлення електронної автоцивілки стане вигіднішим, ніж у паперовому вигляді. Очікується, що у деяких страхових компаніях електронні поліси можуть подешевшати, адже тепер при формуванні вартості їм дозволили використовувати коефіцієнт в діапазоні 0,9-1,0 саме для електронного договору страхування автоцивілки. Приміром, в страховій компанії «ІНГО Україна» вже підтвердили, що включатимуть для своїх клієнтів максимальну знижку 10% завдяки економії на паперових бланках.

Серед інших переваг електронного страхового полісу над паперовим є те, що його не можна втратити. При цьому його можна набагато швидше оформити, без фізичного звернення до офісу страхової компанії – телефоном, у месенджерах чи через особистий кабінет на сайті. При цьому він має таку ж юридичну чинність, як і паперовий.

Зазначені нововведення свідчать про те, що Україна продовжує рухатися у напрямку наближення страхового захисту до європейських стандартів. Втім, є ще над чим працювати.

Приміром, директива 2009/103/ЄС Європейського парламенту вимагає більш істотного підвищення лімітів відповідальності за договорами страхування. Так, у багатьох європейських країнах ціна «автоцивілки» формується з врахуванням можливих витрат не на відновлення майна, а на компенсацію за шкоду життю та здоров'я потерпілих, тому виплати по ним суттєво перевищують обсяг виплат по «залізу». Наприклад, у разі шкоди, заподіяної життю та здоров’ю страхова виплата може сягати 1 мільйона євро на одного потерпілого.