За словами Приходька, показник додаткового економічного приросту може збільшитися у 2 рази / фото УНІАН Володимир Гонтар

Державну програму "Велике будівництво", що довела ефективність в автодорожньому будівництві, необхідно поширити на галузь залізничного транспортного машинобудування.

Про це, як повідомляє UAprom.info, заявив голова наглядової ради ПАТ "Крюківський вагонобудівний завод" Володимир Приходько.

Читайте такожЗеленський пообіцяв сприяти реконструкції смуги Сумського аеропорту

"Ми знаємо, що програма "Велике будівництво", яку здійснює "Укравтодор", дала дуже серйозний результат, додаткове зростання близько 1,5% ВВП на рік. У залізничників є можливості набагато ширші. Якби подібна програма була запущена для підприємств залізничного транспорту, то країна отримала б зростання ВВП на 2,5 - 3,5%", - сказав він, виступаючи на інвестфорумі "Україна 30. Інфраструктура" в Києві у вівторок.

З урахуванням ефекту в суміжних галузях показник додаткового економічного приросту може збільшитися у 2 рази, підкреслив В.Приходько. Він також уточнив, що в рамках програми необхідно передбачити щорічну закупівлю держкомпанією ПАТ "Укрзалізниця" 12-15 тис.вантажних вагонів.

За даними голови наглядової ради КВБЗ, зараз знос парку вантажних вагонів УЗ становить 92-98%, заміні підлягають 73 тис.вагонів. Це дозволить отримати додатково 31 млрд. грн. до держбюджету і забезпечить 15 тис. робочих місць у вагонобудуванні та ще 30 тис.робочих місць у суміжних галузях.

"Додатковий ефект від використання інноваційних вагонів з навантаженням 25 т на вісь дасть 0,8-1,0 млрд. грн. на рік. Також ми зможемо зберегти міжнародні (залізничні) перевезення, які зараз втрачаємо", - підкреслив В.Приходько.

За його словами, одним з першочергових заходів для реалізації цієї програми має стати прийняття Кабінетом Міністрів постанови про обов'язкову локалізацію при держзакупівлях машинобудівної продукції.

Постанова повинна діяти до моменту набуття чинності законопроекту № 3739 про локалізацію в машинобудуванні, який зараз знаходиться на розгляді у Верховній Раді, пояснив голова наглядової ради КВБЗ. Він також підкреслив, що оновлення вагонного парку УЗ - самоокупний проект.

Нагадаємо, Верховна Рада прийняла в першому читанні проект закону № 3739 "Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" для створення передумов сталого розвитку та модернізації вітчизняної промисловості» у липні поточного року. Зараз документ готується до остаточного прийняття у другому читанні.

Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram