Ryanair розглядає варіант відновлення авіасполучення з Україною. Це тому, що вони авантюристи та дуже добре розуміються на маркетингу.

Ryanair фактично створив формат "лоу кост", який став драйвером зростання їх бізнесу. Тому зараз вони займають інфополе України, щоби інші поновлювали рейси вже після них.

Це стратегічна комунікація. 

Відео дня

Ryanair, як найбільша авіакомпанія Європи, демонструє рекордні прибутки і перевозить понад 90 мільйонів пасажирів на рік, роблячи значний внесок в економіку.

Ніхто не візьме на себе відповідальність за безпеку пасажирів, екіпажів та бортів, бо йде війна

Ryanair — оператор. Важливий, але не єдиний учасник процесу перельотів. Є власники бортів, страхувальники, регулятори. 

Ніхто не візьме на себе відповідальність за безпеку пасажирів, екіпажів та бортів. Бо йде війна, літають ракети та дрони. 

"Жіночі рейси", навіть зі Львову, всю економіку для авіакомпанії не зроблять. Не враховуючи питання безпеки.

А офіційні особи чи бізнес, які застраховані, навряд отримають виплати "у разі чого, що трапиться з літаком". Тому для них існують потяги.

При цьому, речник командування Повітряних сил Юрій Ігнат сказав, що рейси в Україну неможливі. Бо не можна закрити небо України наявними засобами ППО. 

В економічному сенсі заяви Ryanair мають далекий горизонт планування. Компанію можна вважати візіонером, який планує свою діяльність на десятиліття вперед. Зокрема їх ідея максимального здешевлення перельотів від початку виглядала екстравагантно. Бо ринок авіакомпаній у вісімдесятих-дев‘яностих був консервативним. Літаки вважались засобом пересування для заможних людей.

Але Ryanair змінив правила гри на авіаційному ринку та доклався до зростання європейської економіки. Зокрема:

Підвищення доступності та мобільності: Лоукости зробили авіаперельоти доступнішими для більшого сегменту населення. Це підвищило мобільність в Європі, сприяючи більшій інтеграції та зв'язності між європейськими країнами. 

Розвиток туризму: Доступні авіаперевезення сприяли розвитку туризму в багатьох частинах Європи. Туристи, які раніше могли відвідувати лише великі міста, тепер мають змогу досліджувати більш віддалені або менш відомі напрямки, що приносить користь місцевій економіці. Тобто — лоукости зменшили нерівність між відомими туристичними містами (як-от Рим, Лондон, Барселона) та меншими (наприклад — Київ, Львів).

Створення робочих місць: Лоукости створили численні робочі місця, як прямо, так і опосередковано. Безпосередньо, вони наймають персонал для операцій, обслуговування клієнтів та адміністрування. Опосередковано, завдяки зростанню туризму та мобільності, вони сприяють створенню допоміжних робочих місць у готельному бізнесі, роздрібній торгівлі та інших галузях. Логіка така — чим більше рейсів, тим більше літаків та людей, що з ними працюють, потрібно.

Ryanair створюють зайві очікування та дають грунт для розмислення про конспірологічні теорії

Стимулювання конкуренції: Присутність лоукостів, таких як Ryanair, стимулює конкуренцію в авіаційній галузі, що призводить до зниження цін та покращення якості послуг, оскільки авіакомпанії конкурують за клієнтів. Авіаперельоти перетворились з привілею для заможник на аналог наземного транспорту (потяг чи авто).

Для нас з вами заяви Ryanair створюють зайві очікування та дають грунт для розмислення про конспірологічні теорії. Накшталт "компанія знає, коли закінчиться війна, а значить існують якісь договірні відносини між великими людьми". Бо в умовах стресу та недостатньої інформації, натяки на ймовірні терміни закінчення війни провокують конспірологів на ретрансляцію неймовірної дурні.

Зайві очікування провокують фрустрації. Тобто — людина не отримує обіцяного та розчаровується. Чим більше розчарування в різних сферах життя — тим менше мотивації жити. Це не про суїцид, а скоріше — про мотивацію до роботи, до комунікації з іншими учасниками суспільства.

Комунікаційно та стратегічно заява Ryanair важлива. Вони наче демонструють свою прихильність Україні. І звичайно продовжують свій маркетинг в жанрі авантюри. Такий підхід спрацював з введенням формату лоукосту, може спрацювати і зараз. Проте не сприймайте кожну таку заяву буквально, що от-от зараз закінчиться війна, перестануть літати ракети і ми заживемо в багатій Європі, як її політична, економічна та військова складова.

Моя рекомендація для Ryanair. Винайміть Олексія Арестовича своїм прес-секретарем. Вийде чудова колаба з видатним скоробріхом. І починайте продавати квитки, скажімо, на рейси зі Львова через 2-3 тижні. На AIR ARESTOVICH.  Вам маркетинг та комунікації, а нам як завжди насмішки. 

Сергій Дідковський, блогер