Польща повинна збільшити квоту для українських перевізників і розширити час роботи служб на кордоні / фото УНІАН

Україна закликає збільшити квоту дозволів на в'їзд українських автоперевізників до Польщі. Чинні обмеження негативно впливають на експорт продукції українських компаній не тільки в Польщу, а й на ринки інших країн ЄС, при цьому страждають від цього як дрібні виробники, так і великі корпорації.

Про це пише польський портал Ринок інфраструктури. 

Нещодавно Міністерство інфраструктури Польщі повідомило, що не погодиться на збільшення квоти дозволів для українських транспортних компаній на обслуговування вантажів до Польщі і для транзитних перевезень, пише видання. У 2021 році квота склала 160 тис.дозволів. 

Відео дня

Таку ж кількість дозволів планується надати в 2022 році, в той час, як до 2018 року діяла квота на 200 тис.дозволів, з можливістю збільшення ще на 60 тис. за потребою. У 2018 році Польща планувала скоротити квоту до 130 тис., Україні вдалося домовитися про 160 тис., яка діє з 2019 року з додатковим лімітом на 5-10 тис. у 2019-2020 рр. у 2021 році допліміту не було, всю квоту вибрали в серпні. Заявка на 34 тис. додаткових дозволів була відхилена. 

"У 2015 році ми підписали угоду про асоціацію з Європейським Союзом, за якою жодна зі сторін не може перешкоджати доступу для своїх партнерів як на свій ринок, так і на ринок ЄС", - говорить в інтерв'ю порталу заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм.  

Основним аргументом польської сторони було створення черг на прикордонних переходах.

"Українці представили польському міністерству проекти модернізації під'їзних шляхів до переходів і залізничних колій, що йдуть у бік Польщі; вони могли частково розвантажити автомобільний транспорт", - пише видання. 

Також Україна пропонувала створити комісію з поліпшення прохідності на кордонах, але Польща відхилила цю пропозицію. Хоча для скорочення часу проходження кордонів є потенціал: наприклад, за рахунок збільшення робочого часу польських ветеринарних служб, які працюють на прикордонних пунктах тільки з 8:00 до 18:00 в робочі дні. 

"Обмеження впливають не тільки на торгівлю з Польщею, а й з іншими країнами Євросоюзу. 46% перевезень здійснюються з України до Польщі. Але також через Польщу проходять маршрути в ще 12 країн. Зараз у нас проблема з доставкою товарів в усі ці країни. Створено ринковий бар'єр", - сказав Найєм.

При цьому проблеми відчувають і великі міжнародні концерни, в т.ч. Carlsberg, Coca-Cola або PepsiCo, Makro Cash and Carry, які не можуть забрати свою продукцію з України.

Уряд України заявляє, що після змін у 2014 році країна обрала західний шлях розвитку і прагне зміцнювати свої зв'язки з Європейським Союзом, що має бути в інтересах обох сторін.

"Таким чином, запровадження таких обмежень руху смертельно небезпечно для нашої економіки", - цитує видання Найєма.

Він додав, що досі було можливо збільшувати товарообіг України з ЄС щороку, але з транспортним бар'єром збереження цієї тенденції стає все складніше і може надалі виявитися неможливим.

"Ми готові до переговорів і компромісів. Мені здалося б дивним, що польська сторона може обмежити наш доступ до свого ринку, але чому ці обмеження повинні впливати на торгівлю з усім ЄС? Ситуація нам незрозуміла", - говорить Найєм.

Він також сказав, що з огляду на дружню політику Польщі в багатьох інших областях, обмеження в галузі транспорту, ймовірно, є результатом непорозуміння, а не політичної волі.