Ілюстрація / REUTERS

Політичні партії витратили на рекламу в Facebook близько 1,8 мільйона доларів, а кандидати-мажоритарники - 500 тисяч доларів.

Як передає кореспондент УНІАН, про це на прес-конференції повідомив аналітик даних Громадянської мережі ОПОРА Роберт Лорян.

За його словами, українське виборче законодавство не виокремлює рекламу в інтернеті як окрему форму передвиборчої агітації. Крім того, додав він, не визначено окремих кодів для класифікації реклами в інтернеті загалом та у соцмережах у постанові Центрвиборчкому, якою затверджено форми фінансових звітів про надходження і використання коштів виборчих фондів політичних партій та кандидатів у народні депутати.

Відео дня

Лорян зазначив, що у НАЗК також немає методології для відслідковування такої реклами.

Читайте такожКонкурси в соцмережах і квитки на концерт: у КВУ назвали одну з найпоширеніших форм агітації

Він зауважив, що одним з небагатьох джерел інформації про агітацію в інтернеті, зокрема, є створена у соціальній мережі Facebook Бібліотека політичної реклами.

Під час активної стадії виборчої кампанії, з 24 травня по 15 липня, в українському осередку Facebook було опубліковано 40 тис. 427 рекламних дописів політичного характеру, більшість з яких з’явилися протягом останніх двох тижнів передвиборчої агітації.

За його словами, політичні партії витратили на рекламу в Facebook 1 млн 800 тис. доларів, а кандидати-мажоритарники - 500 тис. доларів, що не відповідає проміжним фінансовим звітам, які подають політичні партії та кандидати в нардепи.

Лорян наголосив, що у проміжних фінансових звітах партії вказали лише близько 3 млн грн витрат на рекламу в інтернеті.

Найбільше коштів, за даними ОПОРИ, витратили партії "Голос" - 232 тис. доларів, "Європейська солідарність" - понад 209 тис. доларів, "Сила права" - майже 137 тис. доларів, ВО "Батьківщина" - понад 72 тис. доларів, "Слуга народу" - понад 47 тис. доларів, "Опозиційна платформа - За життя" - понад 46 тис. доларів, "Партія Шарія" - понад 44,5 тис. доларів, "Самопоміч" - 38 тис. доларів.

Як повідомляв УНІАН, 14 липня рух "ЧЕСНО" з посиланням на проміжні фінансові звіти партій, які оприлюднила Центральна виборча комісія, повідомив, що політичні партії вже витратили на виборчі кампанії понад 500 мільйонів гривень.