этот материал доступен на русском

В ОПОРІ розповіли, скільки мільйонів доларів політики витратили на передвиборчу рекламу в Facebook

12:59, 19 липня 2019
Вибори 2019
578 0
Ілюстрація / REUTERS

Як передає кореспондент УНІАН, про це на прес-конференції повідомив аналітик даних Громадянської мережі ОПОРА Роберт Лорян.

За його словами, українське виборче законодавство не виокремлює рекламу в інтернеті як окрему форму передвиборчої агітації. Крім того, додав він, не визначено окремих кодів для класифікації реклами в інтернеті загалом та у соцмережах у постанові Центрвиборчкому, якою затверджено форми фінансових звітів про надходження і використання коштів виборчих фондів політичних партій та кандидатів у народні депутати.

Лорян зазначив, що у НАЗК також немає методології для відслідковування такої реклами.

Читайте такожКонкурси в соцмережах і квитки на концерт: у КВУ назвали одну з найпоширеніших форм агітації

Він зауважив, що одним з небагатьох джерел інформації про агітацію в інтернеті, зокрема, є створена у соціальній мережі Facebook Бібліотека політичної реклами.

Під час активної стадії виборчої кампанії, з 24 травня по 15 липня, в українському осередку Facebook було опубліковано 40 тис. 427 рекламних дописів політичного характеру, більшість з яких з’явилися протягом останніх двох тижнів передвиборчої агітації.

За його словами, політичні партії витратили на рекламу в Facebook 1 млн 800 тис. доларів, а кандидати-мажоритарники - 500 тис. доларів, що не відповідає проміжним фінансовим звітам, які подають політичні партії та кандидати в нардепи.

Лорян наголосив, що у проміжних фінансових звітах партії вказали лише близько 3 млн грн витрат на рекламу в інтернеті.

Найбільше коштів, за даними ОПОРИ, витратили партії "Голос" - 232 тис. доларів, "Європейська солідарність" - понад 209 тис. доларів, "Сила права" - майже 137 тис. доларів, ВО "Батьківщина" - понад 72 тис. доларів, "Слуга народу" - понад 47 тис. доларів, "Опозиційна платформа - За життя" - понад 46 тис. доларів, "Партія Шарія" - понад 44,5 тис. доларів, "Самопоміч" - 38 тис. доларів.

Як повідомляв УНІАН, 14 липня рух "ЧЕСНО" з посиланням на проміжні фінансові звіти партій, які оприлюднила Центральна виборча комісія, повідомив, що політичні партії вже витратили на виборчі кампанії понад 500 мільйонів гривень.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter