За словами Тараса Батенка, протягом останніх тижнів нахабні й зухвалі дії берегової охорони ФСБ Росії щодо блокування українських азовських портів розширювалися

Через бездіяльність української влади Російська Федерація продовжує затримувати судна, які прямують до або з українських портів у Азовському морі та в Керченській протоці. Про це під час виступу з трибуни Верховної Ради заявив голова УКРОПу, народний депутат Тарас Батенко.

«Недолуга правова база, що формально дозволяє спецслужбам ворожої нам країни-агресора робити це в Азовському морі, повинна бути негайно скасована!» – заявив Тарас Батенко.

Парламентар нагадав, що депутати від УКРОПу ще місяць тому направили прем'єр-міністру Володимиру Гройсману пропозиції щодо першочергових кроків з безпекової ситуації та протидії розгортанню агресії Російської Федерації в Азовському морі та Керченській протоці. План дій міжнародно-правового, військового та політичного характеру налічує 11 пунктів, які мають бути невідкладно розглянуті на засіданні Воєнного кабінету РНБО України. Втім, замість відповіді укропівці отримали формальну відписку, у якій ідеться про те, що низці міністерств та відомств доручено «опрацювати порушені питання».

Відео дня

«Відсутність негайної й повної відповіді сприймаємо як доказ неволодіння ситуацією з боку уряду, відсутності аналізу та бачення становища, що складається навколо Криму і, зокрема, в Азовському морі та Керченській протоці», – наголосили в УКРОПі.

За словами Тараса Батенка, протягом останніх тижнів нахабні та зухвалі дії берегової охорони ФСБ Росії з блокування українських азовських портів не тільки не зупинялися, а й розширювалися. Так, з 17 травня по 10 липня кораблі та катери берегової охорони прикордонної служби ФСБ 63 рази зупиняли та оглядали в Азовському морі та Керченській протоці торговельні судна, що йшли до чи з Маріуполя та Бердянська.

Спецслужби ворожої держави затримали 46 суден, 13 з яких неодноразово. В останні два тижні українські судна затримували не лише в морі, а й під час очікування дозволу на проходження Керченською протокою або з Чорного до Азовського моря й навпаки. Якщо раніше час очікування складав 1-2 години, то тепер для зафрахтованих українським морським бізнесом суден він становить у середньому до 30 годин. Подекуди фіксуються випадки, коли такі судна штучно утримують перед Керченською протокою 38, 65, 72 й навіть 88 годин.

«Неприпустимим і навіть ганебним для нашої держави є те, що майже всі затримання відбуваються на відстані не більш як 6-15 миль від українського узбережжя», – зауважив Тарас Батенко.

На думку укропівця, президент та уряд наступають на ті ж самі граблі, що й у 2014-му, на початку збройної агресії РФ проти України. На п’ятому році війни та під час загострення ситуації в Азовському морі міністр енергетики і вугільної промисловості Ігор Насалик веде мову про можливість відновлення спільного українсько-російського виробництва ядерного палива та пропонує обговорити цю тему у Брюсселі.

«Лист міністра енергетики Насалика до першого заступника директора корпорації «Росатом» Кирила Комарова про можливість спільного виробництва ядерного палива – це верх цинізму. За таких обставин міністр мав би подати у відставку», – заявив укропівець.

«Ми вимагаємо й вимагатимемо припинення будь-яких відносин з окупантом!» – наголосив політик.